کل 26539
3
روز جمعه 7 آبان رخداد :

انفجار کپسول آتش نشانی در بیمارستان یاسوج

  • کد خبر : 64109
  • 10 بهمن 1401 - 0:28
انفجار کپسول آتش نشانی در بیمارستان یاسوج

گزارش حادثه انفجار کپسول آتش نشانی:

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار ، محمد طهماسبی در خصوص جزئیات حادثه بیمارستان سجاد یاسوج گفت: این اتفاق ساعت ۱۶ و ۲۰ ثانیه عصر روز جمعه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ در جلوی “ICU بیمارستان امام سجاد یاسوج” رخ داده و در این حادثه ۹ نفر از همراهان بیماران در سالن بین دو بخش ای سی یو و سی سی یو دچار مصدومیت شده‌اند که یک نفر از آنها بدلیل ضربه کپسول آتش نشانی به سر فوت کرد و ۸ نفر دیگر پس از اقدامات درمانی ترخیص شدند.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج در تشریح علت حادثه اظهارکرد: هرچند دلیل اصلی وقوع حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است اما طبق گزارش‌های اولیه این حادثه در نتیجه انفجار کپسول آتش نشانی رخ داده است.

طهماسبی تصریح کرد: طبق قراردادی که با شرکت پشتیبان آتش نشانی یاسوج وجود دارد، کپسول های آتش نشانی نصب شده در بیمارستان هر ساله شارژ و تایید می شوند و موارد لازم در این خصوص از جمله اینکه دور از سرما و گرمای شدید باید نصب شود، رعایت شده که البته این کپسول روز ۲۹ آبان ۱۴۰۱ بازدید و شارژ شد و ۲۹ آبان ۱۴۰۲ بازدید بعدی آن بود.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج با تاکید بر اینکه همه اسناد و مکاتبات مربوط به این کپسول آتش نشانی که با شرکت پشتیبان انجام شده و تاییدیه گرفته موجود است، خاطرنشان ساخت: هر کس در این زمینه متخلف شناخته شود طبق قانون با او برخورد می شود.

وی علت تعداد بالای مجروحین را تجمع در جلوی درب بخش های اورژانسی عنوان کرد و ادامه داد: سالانه مرتب از مردم خواهش می کنیم که بخش های اورژانس و ICU ملاقات ممنوع هستند اما مردم همکاری نمی کنند و جلوی درب ICU تجمع می کنند و حتی مواردی داشتیم که کادر پزشکی که بیماران به حضور آنها نیاز دارند برای رفتن به بخش بدلیل شلوغی و تجمع همراهان بیماران با مشکل مواجه می شوند.

علل احتمالی انفجار کپسول آتش نشانی:

برخی از علل احتمالی بروز این حادثه به شرح زیر می باشد :

  • استاندارد نبودن سیلندر (عدم وجود علامت استاندارد بر روی سیلندر)
  • فرسودگی بدنه سیلندر و عدم انجام هیدروتست دوره ای سیلندر
  • شارژ غیر اصولی و فشار بیش از حد داخلی سیلندر

البته علل اصلی حادثه مذکور بایستی پس از بررسی دقیق شواهد و مدارک صورت بگیرد.

 

فیلم :

 

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=64109

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.