کل 26545
3

انفجار و آتش سوزی سکوی گازی

  • کد خبر : 69844
  • 29 تیر 1402 - 21:43
انفجار و آتش سوزی سکوی گازی

توضیحات :

انفجار و آتش سوزی سکوی گازی

در حدود ساعت ۱۴:۳۰، حادثه انفجار و سپس آتش سوزی روی خط ۳۲ اینچ در محل  Pig launcher در ناحیه Main deck سکو اتفاق افتاد. به دنبال شروع آتش سوزی و زبانه کشیدن شعله های آتش به طرف بالا و وجود وسایل قابل اشتعال ازجمله کانکس ها، آتش قسمت Top deck سکو را فرا میگیرد. وجود Blast wall که حائلی بین این خط لوله منفجر شده با اتاق کنترل و سایر قسمت های فرآیندی ایجاد کرده بود در کاهش خسارت و آتش سوزی نواحی فرآیندی و همین طور صدمات جانی بسیار حائز اهمیت بوده است.

در زمان حادثه ۲ نفر از افراد در اتاق کنترل سکو و مابقی در Top deck حضور داشتند. با شنیدن صدای انفجار و شروع آتش سوزی، کارکنان روی سکو به طرف پل مشعل فرار کرده و با رسیدن کشتی از طریق  Bridge support tripod jacket  که در وسط پل مشعل واقع شده و با استفاده از Scramble  net  در  حدود ساعت  ۱۵:۳۰  از  سکو  خارج می گردند.

در زمان حادثه ۸ کشتی در نزدیکی سکو حضور داشتند، با شروع آتش سوزی، همه کشتی ها به طرف سکوی حادثه دیده حرکت کرده،۳ کشتی به منظور مقابله با آتش سوزی در حدود ساعت ۱۶:۴۵ در اطراف اینسکو، مستقر شده و بعد از ده دقیقه عملیات اطفاء را آغاز می نمایند. حدود یک ساعت عملیات اطفاء حریق به طول انجامیده و در نهایت آتش در حدود ساعت ۱۸:۳۰ روز حادثه خاموش می گردد. به منظور جلوگیری از برگشت آتش، کشتی ها عملیات Cooling را تا حدود ساعت ۲۰:۳۰ ادامه داده و عملیات در این ساعت خاتمه می یابد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “انفجار و آتش سوزی سکوی گازی” از لینک زیر استفاده نمایید.

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=69844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.