کل 26878
0

امکانات استان کهگیلویه برای امدادرسانی زلزله سی‌سخت کفایت نمی‌کند/۲ تیم امدادی چهارمحال و بختیاری به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت اعزام شد

  • کد خبر : 40829
  • 01 اسفند 1399 - 19:10
امکانات استان کهگیلویه برای امدادرسانی زلزله سی‌سخت کفایت نمی‌کند/۲ تیم امدادی چهارمحال و بختیاری به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت اعزام شد

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: امکانات استان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی زلزله سی‌سخت کفایت نمی‌کند.

به گزارش پست توئیتری هلال احمر ایران، کریم همتی و هیات همراه با حضور در فرمانداری شهر زلزله‌زده سی‌سخت در جریان میزان خسارات به مناطق زلزله‌زده و کیفیت اسکان زلزله‌زدگان و امدادرسانی‌ها گفت: بازدیدها نشان داد که امکان استان کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید استان‌های معین با توان بیشتری کمک کنند.

همچنین همتی در جلسه ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان سی سخت برگزار شد گفت: مردم درخواست دارند که ارزیابی از میزان خسارات منازل به سرعت انجام شود و جمعیت هلال احمر متعهد می شود براساس شرح وظایف تا ۴۸ ساعت دیگر، چادر و اقلام غذایی بین همه متاثرین از زلزله توزیع شود و امیدواریم مشکلات مردم کاهش یابد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه؛ چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاد.

براساس این گزارش، زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

۲ تیم امدادی چهارمحال و بختیاری به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت اعزام شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ نیروی امدادی و عملیاتی در قالب ۲ تیم از این استان روز جمعه به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند.

به گزارش جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری، ایرج کیانی روز جمعه با اعلام این خبر تاکید کرد: این نیروها با توجه به اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر نیاز نیروهای کارآزموده، زبده و تخصصی در برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی، از چهارمحال و بختیاری به سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده‌اند.

کیانی تصریح کرد: با توجه به نیاز زلزله‌زدگان، ۲ هزار و ۳۰۰ تخته پتو به‌وسیله یک دستگاه تریلر از سوی جمعیت هلال‌احمر استان به سی‌سخت ارسال شد.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب گذشته، شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

سی‌سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و ۲۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=40829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.