کل 26537
0

افزایش تلفات ناشی از حوادث کار در مازندران

  • کد خبر : 73217
  • 02 آبان 1402 - 18:54
افزایش تلفات ناشی از حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۵ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: ۶۹ نفر که همه مرد بودند در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، دکترعلی عباسی با بیان اینکه از ۶۹ نفری که در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند ۴۷ نفر متاهل و مابقی مجرد بودند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در ۶ ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۲۵ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۹، جسم سخت با ۱۳ و سایر موارد با ۱۲ فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در ۶ ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۷ مورد در اردیبهشت ماه امسال ثبت شده‌ است .

این مسئول تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ مورد، نور با ۷ و عباس آباد با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار و سوادکوه هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

عباسی به سن متوفیان ناشی از حوادث کار در مازندران اشاره کرد و گفت : بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۹ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۴ فوتی کمترین آمار طی ۶ ماه نخست امسال گزارش شده است.

کاهش ۸ درصدی مصدومین حادثه کار

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی ۶ ماه امسال ۴۱۴ (۳۹۴ مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشت، اظهار کرد: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=73217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.