کل 26536
4

استاندارد کیفیت آب های ایران

  • کد خبر : 69026
  • 01 تیر 1402 - 2:57
استاندارد کیفیت آب های ایران

توضیحات :

این استاندارد به‌استناد مواد (۱)، (۵) آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب و ماده ۱۸۸ قانون برنامه پنجم توسعه توسط سازمان حفاظت محیط زیست  با همکاری وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  نیرو، جهاد کشاورزی،  صنعت ، معدن و تجارت،  و سازمان ملی استاندارد تهیه و ارائه گردیده است.

هدف

هدف این استاندارد تعیین حدود قابل‌قبول کیفیت  منبع آب برای کاربری‌های شرب، صنعت، کشاورزی، تفرج و حفظ محیط‌ زیست می‌باشد، به‌گونه‌ای که در صورت تخطی از حدود تعیین‌شده آب آلوده تلقی و بایستی اقدامات تعیین‌شده در آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب توسط سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به‌اجرا گذاشته شوند.

دامنه کاربرد

این استاندارد برای آب‌های داخلی می‌باشد و آب دریاها و آب‌های با کیفیت طبیعی ویژه را در بر نمی‌گیرد. به‌عبارت دیگر این استاندارد برای آب‌هایی که به‌طور طبیعی کیفیتی متفاوت با حدود تعیین شده در این استاندارد دارند (مانند شوری بالا) قابل استفاده نمی‌باشد. ولی اگر کیفیت آب به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت‌تاثیر فعالیت‌های انسانی تغییر کند، مشمول این استاندارد می‌باشد.

اصطلاحات و تعاریف

آب با کیفیت طبیعی ویژه: آبی که به‌طور طبیعی مقدار پارامترهای کیفیت آب آنها بالاتر از حدود تعیین شده در این استاندارد است، مانند چشمه‌های آب معدنی که کاربردهای درمانی دارند یا منابع آبی که به‌طور طبیعی شوری آنها بالا می‌باشد.

تفرج با تماس مستقیم: فعالیت‌هایی که در آن بدن انسان در تماس با آب است و امکان ورود آب به‌بدن، به‌ویژه از طریق بلع، زیاد است.

تفرج غیرمستقیم: فعالیت‌هایی که در آن بخشی از بدن در تماس با آب است و امکان ورود آب به‌بدن ناچیز است.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “استاندارد کیفیت آب های ایران” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=69026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.