کل 26536
3

آینده کاری ایمن و سالم

  • کد خبر : 66099
  • 13 فروردین 1402 - 16:03
آینده کاری ایمن و سالم

توضیحات :

آینده کاری ایمن و سالم

 

بر اساس برآوردهای اخیر منتشر شده توسط سازمان بین المللی کار (ILO)، سالانه ۲/۷۸ میلیون کارگر به علت حوادث شغلی و بیماریهای مرتبط با کار (که ۲/۴ میلیون نفر از آن مربوط به بیماریهای شغلی میباشد) جان خود را از دست می دهند و ۳۷۴ میلیون کارگر دیگر نیز از حوادث شغلی غیرکشنده رنج میبرند. تخمین زده شده است که هزینه ناشی از روزهای کاری از دست رفته در سطح جهان، حدود ۴ درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل میدهد و در چندین کشور این عدد ۶ درصد و یا بیشتر است.

صرف نظر از هزینه های اقتصادی، هزینه های نامشهودی نیز وجود دارند که به طور کامل در این ارقام دیده نشده اند که رنج بی اندازه انسانی ناشی از حوادث شغلی و بیماری های ناشی از کار جزو این هزینه ها می باشند. این موضوع غم انگیز و نگران کننده است. زیرا تحقیقات و تجارب در ۱۰۰ سال گذشته بارها نشان داده است که این هزینه ها عمدتاً قابل پیشگیری هستند.

مشکلات روانشناختی، استرس مرتبط با کار و بیماری های غیرواگیر در سراسر جهان، بین بسیاری از کارگران رو به افزایش هستند. در عین حال، بسیاری از شاغلین در محیط های کاری با مخاطرات ایمنی و بهداشتی به طور مداوم در تماسند و این مطلب با اهمیتی است که نباید کارگران در مواجهه با این خطرات را با توجه به مسائل پیش رو در آینده نادیده گرفت.

مقابله با این چالش ها از طریق استراتژی های مؤثر پیشگیرانه در سطح جهانی یک امر ضروری است. دستیابی به امر مهم در سطح جهانی، یک چالش بزرگ در ایمنی و بهداشت شغلی محسوب می گردد. ایمنی و بهداشت شغلی میتواند کلید دستیابی به توسعه پایدار باشد و سرمایه گذاری در آن میتواند به دستیابی اهداف اجلاس ۲۰۳۰ در رابطه با توسعه پایدار کمک قابل توجهی کند.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>
لطفا برای دانلود “آینده کاری ایمن و سالم” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=66099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.