کل 26536
6

آیا ولو Fail Open می تواند بصورت Fail Closed عمل کند؟

  • کد خبر : 33985
  • 05 آبان 1399 - 1:28
آیا ولو Fail Open می تواند بصورت Fail Closed عمل کند؟

توضیحات :

BEACON SAFETY MASSAGE

 

ایمنی فرآیند

ژوئن ۲۰۲۰

 

آیا ولو Fail Open می تواند بصورت Fail Closed عمل کند؟

ایمنی فرآیند - ژوئن 2020

پرسش یا نباید سوال شود و یا در غیر این صورت جوابِ آن بطور قطع «بلی» است. در نقشه های P&ID و یا نقشه اطلاعات ایمنی فرآینـد (Process Safety Information) ولوها به صورت Fail Open، Fail Closed و یا Fail in Last Position نشان داده می شـوند. ایـن بـدان معنـی اسـت کـه بـا از دست دادن نیروی محرکه (Utility Failure) که معمولا هوای ابزار دقیق یا نیروی برق است ولو چه عکس العملـی از خـود نشـان مـی دهـد. در سیسـتم راکتورهای مرحله ای (Batch Reactor) محتویات راکتور ابتدا در یک مبدل حرارتی توسط بخار آب (Steam) گـرم مـی شـوند. زمـانی کـه محتویـات بـه درجه حرارت مورد نظر رسید، جریان بخار آب قطع شده و آب خنک به داخل مبدل حرارتی جریان می یابد تا درجه حرارت راکتور کنترل شود.

جریان آب از طریق ولو شمار ۱ که بـه حالـت Fail Open اسـت کنتـرل مـی شده و به همین دلیل برای بسته شدن به هوای ابزار دقیق نیاز داشته است.

در روز حادثه درجه حرارت راکتور شروع به افزایش کرده و باعث مـی شـود تا آلارم درجه حرارت به صدا درآید.اپراتور. سیگنالِ ولـو شـماره ۱ را کـه بـه حالت کاملا باز بوده مشاهده می کند. افزایش درجه حرارت راکتور ادامه یافتـه و بالاخره آلارم مربوط به کاهش جریان آب روشن می شود. در مـدت زمـانی بیش از ۷ دقیقه، اپراتور موفق به رفع مشکل نشده و نتوانسته مسـیر انشـعابی (Bypass) که در شرایط اضطراری باعث افزایش جریـان آب بـه راکتـور مـی شـود بــاز نمایــد.نهایتــاً سیســتمِ توقـف در شــرایط اضــطراری عمــل کــرده و محتویات راکتور را به چاله ضایعات تخلیه می نماید. این حادثـه مجروحـی در بر نداشته ولی تبعات زیست محیطی به دنبال داشته است.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

دانلود نسخه انگلیسی

دانلود نسخه فارسی

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=33985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.