کل 26904
2

رژیم غذایی مفید برای نجات‌یافتگان از سرطان

  • کد خبر : 82131
  • 16 تیر 1403 - 20:10
رژیم غذایی مفید برای نجات‌یافتگان از سرطان

احتمالا این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که هرکس روزی یک سیب بخورد محتاج دکتر نمی‌شود، متخصصان اخیرا دریافته‌اند رژیم غذایی مدیترانه‌ای هم همین کار را می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا، یک بررسی پیشگامانه ۱۳ ساله نشان می‌دهد رژیم غذایی غنی از ماهی، روغن زیتون و سبزیجات می‌تواند به نجات‌یافتگان از سرطان کمک کند طولانی‌تر عمر کنند. طبق این مطالعات، احتمال مرگ در افرادی که در پایان دوره درمان سرطان این رژیم غذایی‌ را آغاز کرده بودند ۳۲ درصد کمتر از معمول بود. خطر مرگ‌ ناشی از مشکلات قلبی پس از درمان نیز در میان این افراد ۶۰ درصد کمتر بود.

متخصصان ایتالیایی پس از مطالعه روی ۸۰۰ فرد نجات‌یافته از بیماری سرطان که برگه سلامتشان را دریافت کرده بودند به این نتایج رسیدند. آنها عادت‌های غذایی ۱۳ ساله افراد را از اواخر دهه ۲۰۰۰ بررسی کردند.

به گفته «کیارا تونلی»، یک متخصص تغذیه، رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر مواد غذایی سالم مانند میوه‌ها، پروتئین سالم و روغن زیتون متمرکز است و آنتی‌اکسیدان موجود در این مواد بر طول عمر تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این تیم تحقیقاتی به ارتباط میان زمینه بیماری‌های قلبی و سرطان پی بردند.

 

 

متخصص دیگری به نام «ماریا بندیتا دوناتی» می‌گوید که بیماری‌های مزمن مختلف، مانند تومورها و بیماری‌های قلبی در واقع سازوکارهای مولکولی یکسانی دارند. او می‌افزاید در پزشکی برای آنها از اصطلاحی به نام «زمین یکسان» استفاده می‌شود، یعنی زمینه مشترکی که این دو گروه اختلالات از آنجا منشاء می‌گیرند.

به گزارش ایندیپندنت، این تیم تحقیقاتی در حال حاضر به دنبال مواد غذایی خاص در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است تا به اطلاعات دقیق‌تری دست یابد. در عین حال برخی تحقیقات نامرتبط نشان می‌دهد که برخی مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان را در پی دارند. طبق این پژوهش‌ها، انواع مختلف گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌شده و الکل خطر ابتلا به سرطان را به همراه دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=82131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.