کل 26856
3

تاثیرات تغییرات اقلیمی بر باروری

  • کد خبر : 12179
  • 01 فروردین 1395 - 18:34

دکتر صفیه شهریاری افشار در نشست خبری به مناسبت برگزاری دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران اظهار کرد: تحقیقات در این زمینه در دنیا آغاز شده است اما هنوز تایید نهایی در این خصوص وجود ندارد و بررسی ها همچنان ادامه دارد. 

رئیس فدراسیون IPPF (بزرگترین NGO جهان در زمینه سلامت و حقوق باروری) اضافه کرد: توجه به تغییرات اقلیمی یکی از اهداف توسعه پایدار است که در سال ۲۰۱۵ میلادی در پاریس بین کشورهای جهان منعقد شد و تمام کشورها از جمله ایران متعهد به اجرای تمامی ۱۷ بند آن شدند که یکی از این بندها بررسی تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر سلامت است. 

شهریاری افشار ادامه داد: تغییرات اقلیمی مانند آلودگی هوا، گرم شدن زمین، عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم، افزایش نواحی خشک و آب شدن یخ ها مورد توجه کشورهای جهان است و اگر بین کشورها همکاری در این زمینه وجود نداشته باشد در آینده نزدیک گرفتاری های بسیاری دنیا را فراخواهد گرفت. 

وی بیان کرد: البته تاثیر تمام این عوامل و همچنین تاثیر تکنولوژی های جدید مانند استفاده از مایکروویو، تلفن همراه و تلویزیون و امواج آن بر باروری و جنین همچنان مورد بحث است و هیچ کدام از آنها به طور قطعی تایید نشده اند.

شهریاری افشار به برگزاری پنلی در این زمینه در کنگره زنان و مامایی اشاره کرد و گفت: در کشور ما مشکلات اجتماعی وجود دارند که می توانند به سلامت زنان به ویژه اقشار ضعیف آسیب وارد کنند؛ با توجه به اهمیت این موضوع در کنگره امسال پنلی در خصوص بهداشت باروری با تاکید بر مسائل روانی، اجتماعی و معنوی برگزار می شود تا به متخصصان در زمینه تشخیص و درمان بیماری ها و نحوه برخورد با بیماران آموزش های تکمیلی ارائه شود. 

وی افزود: همچنین نتایج پژوهش های جهانی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است برای استفاده متخصصان ارائه می شود.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=12179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.