کل 26853
4

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای بوئینگ خطوط پروازی اوکراین

  • کد خبر : 23790
  • 21 دی 1398 - 8:37
بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای بوئینگ خطوط پروازی اوکراین

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای بوئینگ خطوط پروازی اوکراین توضیحات ذیل اعلام می گردد :

🔺در پی حادثه دلخراش سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین و در بحبوحه حمله موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار، با توجه به احتمال تاثیر اقدامات نظامی در این حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله هیئت بازرسی تشکیل داد.

🔸این هیئت متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی و مستقل از سازمان هواپیمایی کشور بود که نتایج بررسی شبانه روزی و دقیق این هیئت به استحضار شما مردم شریف می‌رسد.

۱- در پی تهدیدهای رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اهداف در ایران و نظر به افزایش بی‌سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند.

۲- در ساعات پس از انجام یافتن حمله موشکی ایران، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی پیرامون کشور افزایش یافت.

🔸برخی اخبار نیز از مشاهده حرکت اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که این مسائل موجب حساسیت بیشتر در مجموعه پدافند هوایی کشور شد.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

۳- در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی حرکت می‌کند و در هنگام چرخش کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد.

🔸در این شرایط، بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، این هواپیما مورد اصابت قرار می‌گیرد که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌شود.

۴- ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم‌وطن و جانباختگان اتباع سایر کشورها، به خاطر خطای انسانی پیش‌آمده عذرخواهی می‌کند.

🔸ستاد کل نیروهای مسلح اطمینان کامل می‌دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرایندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار اینگونه خطاها را غیر ممکن می‌سازد.

🔸ستاد کل بلافاصله مقصران را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کرده تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

۵- همچنین ابلاغ گردید تا در اسرع وقت مسئولین مربوط در سپاه با حضور در رسانه ملی توضیحات مشروحی را به مردم شریف ارائه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=23790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.