کل 26877
2

بازگشت به کار شاغلین با احتمال ابتلا به COVID-19

  • کد خبر : 26724
  • 11 فروردین 1399 - 8:24
بازگشت به کار شاغلین با احتمال ابتلا به COVID-19

مقدمه :

بیمــاری ناشــی از کرونــاویروسCOVID_19) 2019) عفونــت سیســتم تنفســی اســت کــه توســط دســته ای از کروناویروس ها SARS-COV-2 ایجاد می شود و تظـاهرات کلینیکـی آن از علائـم شـبیه سـرماخوردگی خفیـف تـا پنومونی ویرال شدید همراه با دیسترس تنفسی حاد، متفاوت است.

با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور، احتمال ابـتلای شـاغلینی کـه در محـیط هـای کـاری متفـاوت ارائـه خدمت می نمایند نیز به این بیماری وجود دارد. نظر به میزان بالای سرایت بیماری و وجـود علایـم غیراختصاصـی در اکثر مبتلایان، رویکرد دوری از محیط کار حتی با وجود علایم غیراختصاصی سرماخوردگی، مورد توجه بـوده است و تعداد افرادی که با احتمال ابتلا در دوران اپیدمی بیماری، در استعلاجی به سر می برند، قابل توجه اسـت. از آنجا که از یک سو، این بیماری می تواند عوارض جدی و مخل عملکرد ایجاد کند و از سـوی دیگـر، بـرای همـه ایـن افراد امکان انجام تست های تشخیصی قطعی وجود ندارد، شرایط بازگشت به کار آنها، اهمیت ویژه ای پیدا می کند. لذا کلیه افرادی که با احتمال ابتلا، از محیط کار دور بوده اند، پس از سـپری شـدن دوره بیمـاری لازم اسـت جهـت بازگشت به کار مورد ارزیابی تخصصی قرار گیرند. این ارزیابی می بایسـت هـم جنبـه اطمینـان از پایـان سـرایت پذیری بیماری به سایر شاغلین و مراجعین وی را شامل شود و هم بررسی عوارض بیماری (که عملکـرد شـاغل را تحت تاثیر قرار می دهد و یا شاغل را نسبت به مواجهات محیط کار آسیب پذیرتر می نماید).

با وجود اطلاعات اندکی که تاکنون در زمینه بیماری کووید-۱۹ منتشر گردیده است، این راهنمـا بـر اسـاس شـواهد فعلی از رفتار ویروس و سیر بیماری، جهت یکسان سازی روند بازگشت به کار تدوین گردیده تا علاوه بر کمک بـه مراقبت از سلامت شاغلین، در کنترل این عفونت در محیط کار و در نهایت جامعه به وظیفه خود عمل نماییم.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

نامه بازگشت به کار شاغلین با احتمال ابتلا به COVID-19

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=26724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.