توضیحات :
Beacon Safety Messages
ایمنی فرآیند
آوریل ۲۰۰۲
سیلندری که رها شد
حادثه ….
اپراتور قصد داشت که یکی از دو سیلندر حریق FM-200 از سرویس خارج سازد، اما کارها طبق نقشه عمل نکردند . همانطور که در اولین عکس می بینید ، فقط یکی از آن ها وجود دارد. حین خارج سازی سیلندر دوم ، سیلندر رها شد و به میان سمت سقف رفت و بالای سقف قرار گرفت !
به دقت به دومین عکس نگاه کنید و می توانید متوجه شوید که سقف نیاز به تعمیر دارد !
چگونه اتفاق می افتاد ؟
سیلندرهای گاز فشرده شده ، مقدار زیادی از انرژی ذخیره شده دارند که منتظرند تا با آن ها بد کار شود ، ریخته شوند یا به شدت از آن استفاده کنند تا منفجر شوند . اگر این انرژی ناگهان آزاد شود ، مانند موتور جت عمل می کنند ؛ نه دقیقا مثل خودش – آن ها دقیقا خود جت هستند که بدون فرآیند سوختن کار می کنند .بخار اگزوز یک شیر شکسته ، نیرویی ایجاد می کند که جت یا سیلندر در مسیری عکس بخار بوجود آمده را حرکت می دهد . خوشبختانه این سیلندر به جای اینکه از این طرف اتاق به آن طرف برود به سمت بالا حرکت کرد . تصاویر خودشان گویا هستند – نیروهای به دام افتاده مهم هستند ، و هنگامی که این انرژی ناگهان آزاد می شود، خسارت عمده به مال و افراد پیامدهای احتمالی وارد می کنند.
به دنبال چه هستید ؟
بعدا که با سیلندرهای گاز فشرده کار می کنید این داستان و عکس ها را به یاد آورید . آن ها قدرتی باور نکردنی مانند قدرت جت دارند . به همین خاطر است که تمام اقدامات احتیاطی که در مورد آن می شنوید را باید به کار برید – زنجیر آن ها را متصل نگه دارید (حفاظت در برابر سقوط سیلندر) ، اطمینان یابید ، وقتی که آنها را جابجا می کنید، درپوش شیر سر جای خود قرار دارد ، شیوه های پیشنهاد شده ی تولید کننده و … را دنبال کنید. خصوصا اجازه ندهید اتفاقی رخ دهد که شیر سیلندر از جا کنده شود.