کل 26876
2

مقایسه و بررسی میزان سلامت روانی و رضایتمندی از زندگی در شاغلین زن و مرد کلینیک های مشاوره شهرستان یزد

  • کد خبر : 8286
  • 03 اردیبهشت 1397 - 0:00
مقایسه و بررسی میزان سلامت روانی و رضایتمندی از زندگی در شاغلین زن و مرد کلینیک های مشاوره شهرستان یزد

توضیحات :

فصلنامه بهداشت کار و ارتقا سلامت

 

دوره ۱- شماره ۱ – مرداد ۱۳۹۶

 

نویسندگان : علی جعفری ندوشن ، حسن زارع ، رضا بیدکی ، حمیده رادپور

 

چکیده :

مقدمه: این پژوهش با هدف مقایسه و بررسی میزان سلامت روانی و رضایتمندی از زندگی در بین شاغلین زن و مرد کلینیک مشاوره شهرستان یزد انجام گرفته است.

روش بررسی: مطالعه مذکور علّی- مقایسه ای است. بدین گونه که ۱۰۰ نفر از افراد شاغل در کلینیک های مشاوره شهرستان یزد که شامل ۵۰ نفر زن و ۵۰ نفر مرد بودند که با روش نمونه­ گیری در دسترس بصورت روش نمونه­ گیری در دسترس انتخاب شدند و نمونه مورد مطالعه دو پرسشنامه سلامت روانی و مقیاس رضایت از زندگی داینر را تکمیل کردند و داده ­ها با استفاده از نرم افزار SPSS20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

یافته ها: نتایج آزمون t مستقل در مورد تفاوت مشاوران و روانشناسان شاغل مرد و زن در متغیر سلامت روانی و مولفه های آن از ۰۵/. بیشتر است بنابراین معنی­ دار نیست. نتایج آزمون t مستقل در مورد تفاوت مشاوران و روانشناسان شاغل مرد و زن در متغیر رضایت از زندگی از ۰۵/. بیشتر است و معنی­دار نیست ولی نتایج همبستگی پیرسون در مورد ارتباط متغیر عدم سلامت روانی و مولفه های آن با متغیر رضایت از زندگی در همه موارد از ۰۵/. کمتر است بنابراین معنی دار می­باشد.

نتیجه گیری: با توجه به این که این پژوهش بر روی افراد کارشناسی به بالا صورت گرفت بنابراین پیشنهاد می­گردد این تحقیق با حجم و نمونه گسترده ­تر و با روش نمونه­ گیری تصادفی انجام بگیرد تا واریانس خطا در تحقیق کاهش یابد.

 

واژه‌های کلیدی : سلامت روانی ، رضایتمندی از زندگی ، شاغلین زن و مرد

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

لطفا برای دانلود مقاله ” مقایسه و بررسی میزان سلامت روانی و رضایتمندی از زندگی در شاغلین زن و مرد کلینیک های مشاوره شهرستان یزد ” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=8286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.