کل 26890
5

شیمی حریق ۱

  • کد خبر : 70899
  • 30 مرداد 1402 - 21:30
شیمی حریق ۱

توضیحات :

پیشرفت علم و تکنولوژی ، دستاوردهای بسیار وسیعی را برای انسان داشته است . بـه طـوری که زندگی بدون تکنولوژی ، عملاً غیر ممکن به نظر می رسد . تولید کالاهای متنوع و متناسب با شرایط زندگی ، از آن جمله است . بنابراین تولیدکنندگان ، علاوه بر در نظر گـرفتن سـلیقه مشتری در نحوه ساخت محصول ، باید تمهیدات لازم در جهت رسـاندن کـالا ( نگـه داری ، انبارداری و حمل و نقل ) به مشتریان را فراهم نمایند . نگه داری ، انبارداری و حمـل و نقـل بسیاری از کالاها دارای شرایط خاصی می باشند که عدم رعایـت ایـن شـرایط ، مـی توانـد موجبات خطر آفرینی برای انسان را به همراه آورد .

از جمله ایـن کالاهـا ، مـواد خطرنـاک و بعضاً مواد شیمیایی می باشد که حمل و نقل ، انبارداری و نگه داری آن ها و هم چنین مقابلـه با حوادث پدید آمده ، شرایط ویژه ای را می طلبد وجود هزاران نوع ماده شیمیایی و استفاده مختلف از آن ها ، موجب گردیده تا این مواد علاوه بر مزایا و خدماتی که برای بشر در بر دارد ، آسایش و سلامتی انسان را در صـورت عـدم بـه کارگیری و استفاده مناسب ، به خطر بیاندازد .

فرایند تولید و استفاده از مواد شیمیایی ، هنگامی مفید فایده خواهد بود کـه در کنتـرل انـسان باشد و در صورت عدم کنترل ، نا آگاهی شناختی و عدم روش مناسب برخورد با ایـن مـواد ، وقوع حادثه را صد در صد خواهد نمود . بنابراین رعایت اصول بسته بنـدی ، حمـل و نقـل ، نگه داری ، علائم شناسایی مواد ، مقررات عمومی و اختصاصی و ….. به گونه ای بایـد انجـام پذیرد که اشکالات جانبی و مخاطرات آن به حداقل برسد .

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “شیمی حریق ۱” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=70899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.