کل 26856
3

ریزش دیواره کانال در حین تسطیع خاک جهت گذاشتن لوله در کانال

  • کد خبر : 69894
  • 31 تیر 1402 - 14:41
ریزش دیواره کانال در حین تسطیع خاک جهت گذاشتن لوله در کانال

توضیحات :

ریزش دیواره کانال در حین تسطیع خاک جهت گذاشتن لوله در کانال

مطابق با برنامه ریزی های قبلی و بر اساس اهداف تعیین شده طرح، احداث دو رشته خط” ۲۰ هر یک به طول ۶/۲ کیلومتر به موازات هم و به فاصله تقریبی یک متر و بیست سانتیمتر از یکدیگر به صورت Underground در دستور کار مسئولین قرار داشته است که عملیات تجهیز کارگاه و عملیات جوشکاری پس از استخدام نیروهای جوشکار دارای کد و بررسی صلاحیت فنی آنها آغاز می گردد.

حدود ۴/۵ کیلومتر از خط در امتداد جاده قرارگرفته و با عنایت به عدم وجود نقشه های Asbuilt و نیز قرار گرفتن مسیر لوله گذاری در امتداد جاده اصلی، عملیات گودبرداری جهت لوله گذاری به صورت مرحله ای با حفر کانال هایی به طول ۱۲ تا ۱۴ متر در حال انجام بوده است.

جهت انجام کلیه عملیات اجرایی، مجوزهای انجام کار اخذ می گردد. عملیات گودبرداری به علت عدم وجود نقشه های Asbuilt و به منظور عدم آسیب رسیدن به لوله های فرایندی (دو رشته خط “۲۰ نفت کوره) موجود در زیرزمین به کمک بیل دستی و بیل مکانیکی انجام می گردد. لازم به ذکر است یک رشته خط لوله فرایندی (نفتا) و نیز رشته کابل های مخابراتی نیز در محل ایجاد کانال وجود داشته است، لوله های در دست احداث بایستی از زیر لوله های نفت کوره و به فاصله یک متر پایین تر از آنها در زیرزمین قرار داده شوند لذا به همین منظور کانالی به صورت عمیق تر و با عمق ۳/۵ ایجاد گردید.

در روز حادثه با توجه به اینکه عملیات گودبرداری و ایجاد کانال در روز قبل به اتمام رسیده بود، پس از اخذ مجوز انجام کار، در ساعت حدود ۹ صبح، دو رشته لوله “۲۰ که به حالت Bend شده درآمده و دارای زاویه ۱۸ درجه بودند به داخل کانال انتقال داده شده و پس از تنظیم و فیکس نمودن یکی از رشته لوله ها، عملیات جوشکاری روی آن جهت اتصال آن به داخل لوله ای که قبلاً تا سر کانال احداث گردیده بود به انجام میرسد (سه پاس جوشکاری) و آماده تست رادیوگرافی و نهایتا نصب عایق در محل جوشکاری می گردد. سپس انجام عملیات تنظیم کردن رشته لوله دیگر جهت انجام جوشکاری آغاز می شود. به همین دلیل یکی از افراد، تسمه (Belt) را دور لوله قرار داده و مشغول تسطیح خاک واقع در زیر لوله میشود که ناگهان در ساعت ۱۱:۴۰ دیواره کانال ریزش نموده و خاک کانال و تکه های آسفالت (جاده دارای دولایه آسفالت بوده است) روی ایشان فرو می ریزد که متأسفانه به علت اصابت تکه های صلب آسفالت و پرت نمودن ایشان روی لوله موجود در کانال، نامبرده به شدت از ناحیه سر دچار آسیب گردیده و در همان لحظات اولیه فوت می نماید.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>  

لطفا برای دانلود “ریزش دیواره کانال در حین تسطیع خاک جهت گذاشتن لوله در کانال” از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=69894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.