کل 26883
3
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور :

۲۵۰ میلیارد تومان برای طرح کاشت یک میلیارد درخت در نظر گرفته شد

  • کد خبر : 67676
  • 28 اردیبهشت 1402 - 10:21
۲۵۰ میلیارد تومان برای طرح کاشت یک میلیارد درخت در نظر گرفته شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اظهار این که دولت برای اجرایی شدن طرح کاشت یک میلیارد درخت ردیف اعتباری ایجاد کرده است، گفت: برای اجرای این طرح در سال جاری ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، عباسعلی نوبخت روز چهارشنبه در نشست علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: این طرح با قدرت در حال اجرا است و سازمان در گام نخست تقویت و احیای نهالستان ها را با افزایش تولید نهال به ۱۷۵میلیون اصله، عملیاتی کرد.

وی با تاکید بر این که تولید بیش از هزار میلیارد نهال در دنیا در مقایسه با طرح کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی چهار ساله بسیار ناچیزی است، ادامه داد: دولت سیزدهم این طرح را با مشارکت مردم و بخش خصوصی با جدیت شروع کرده است و امروز شاهد گسترش کاشت درخت در عرصه های مختلف کشور هستیم.

وی با توضیح این که امروز شهرداری های کشور با قدرت برای توسعه فضای شهری ‌پای کار اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت آمده اند، بیان است : با توجه به تغییرات اقلیمی و هجوم آفات و از طرفی محدودیت های مبارزه شیمیایی، کاشت درخت متناسب با اقلیم هر منطقه می تواند مقابله طبیعی با آفات را دو چندان کند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: گونه های تولیدی برای کاشت گونه ها طبق برنامه مراکز تحقیقاتی در حال انجام است.

 

وی با بیان این که در کشوری زندگی می کنیم که مشکلات حفاظت از عرصه های زیاد است، بیان. است : هر آنچه که باید پیرامون طبیعت و عرصه های طبیعت تصمیم گیری شود، باید کارشناسی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال باید ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود که در حال تحقق آن هستیم.

نوبخت با بیان این که سازمان منابع طبیعی هر گونه نقد در اجرای این طرح را می پذیرد و در صدد حل آن بر می آید، ادامه داد: امروز عرصه های کاشت درخت برای تحقق ۲۵۰ میلیون اصله درخت در سال جاری مشخص شده است.

وی گفت: اگرچه حجم کار بالا است، اما امروز بخش نظامی و حتی منطقه صفر مرزی کشور همکاری کاشت یک میلیارد درخت را اعلام کرده و با تحویل نهال در حال کاشت درخت هستند.

نوبخت اظهار داشت : طبیعت ایران از سال‌های گذشته بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی آسیب‌های فراوانی دیده، بنابراین اولویت اصلی در کاشت یک میلیارد درخت ترمیم طبیعت است.

طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت ظرف چهار سال برنامه‌ریزی شده است که اسفند ماه سال گذشته شروع شد.

در قالب این طرح قرار است سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال با مشارکت مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و صنایع تولید و کاشته شود.

 

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=67676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.