کل 26876
4

ماهنامه مهندسی ایمنی سال سوم شماره هفدهم خرداد ۱۳۹۷

  • کد خبر : 3546
  • 30 تیر 1397 - 0:00
ماهنامه مهندسی ایمنی سال سوم شماره هفدهم خرداد ۱۳۹۷

فهرست مطالب :

  • دوام در زمانه ی دشمن هزار
  • تا خودکفایی راه بسیار است
  • آلارم های دود مدرن
  • گزارش تصویری بیست وسومین نمایشگاه نفت و گاز
  • شناسایی مناطق ضدحریق در تاسیسات نفت و گاز با روش مبتنی بر ریسک
  • تفاوت یک اسپرینکلر پاسخ سریع با یک اسپرینکلر پاسخ استاندارد در چیست؟
  • سترگ، گزارشی از نخستین نمایشگاه برترین های توسعه صنعت ساختمان
  • شرکت طراحان شهر سبز
  • مروری بر ۱۰ مورد از بزرگترین آتش سوزی های تاریخ
  • شرکت سامان سازه هیرسا
  • سیستم اطفاء حریق سیلابی
  • معرفی کتاب
  • تقویم نمایشگاه های جهان
  • شرکت آب و آتش ایرانیان آتیه
  • ایمنی در برابر آتش فشان

سرمقاله :

این روزها نرخ رقصان پرکرشمه ی ارز، خروج آمریکا از برجام و مسئله تحریم ها آنقدر برجسته شده اند که حتی شور و شوق جام جهانی فوتبال و والیبال هم حریفش نیستند. بازار در رکود توام با تورم است، گرانی هست و مشتری نیست، صنعت دچار معضل شده و کسی فردا را نمی داند. این وضعیت باعث شده همه دست به عصا و با احتیاط عمل کرده و خرج ها را تا نهایت ممکن کنترل کنند. وقتی از فردا چیزی نمی دانی، این طبیعی است که سعی کنی هر چه مجهزتر به دیدارش بروی. این است که اولویت بندی را پیش می کشد و همه ما می دانیم که این دیدگاه در همان ابتدای رخ نمون شدن چه وضعی را به بار می آورد. شما فکر می کنید ایمنی که در جامعه ما هنوز زوری است تا ضروری؛ در صف اولویت غم نان و شب و شام و اقساط ریز و درشت مردم بی پس انداز؛ کجای صف قرار گرفته است؟

می توان عمر ایمن سازی در کشور را با کمی تسامح سه دهه ارزیابی کرد اما همچنان می توان آن را از صنایع نوینی دانست که رونقش گیر فرهنگ سازی به گل مانده است. در این شماره گفت وگوی مفصلی را با مدیران چند شرکت ایمن ساز ترتیب داده ایم تا حال این صنعت و وضعیت امروز و پیش بینی فردا را از آنها جویا شویم. حرف ها از معضلات و مشکلات بود، از عدم تخصیص دلار دولتی و اجناس مانده در گمرک، از وضعیت نااستاندارد تولیدات داخل و مشکل نامتعادل بودن عرضه و تقاضا، از فردای نامعلوم و تهدیدکننده؛ اما در این بین خوشحالیم که با افرادی طرفیم که گویا ماهیت شغلشان بر آنها تاثیر مستقیم گذاشته است؛ هم اعلام می کنند و هم اطفاء! آنها ضمن هوشمندی و درک موقعیت، نقد خود را هم دارند و همچنان در برابر ناملایمات مقاومت می کنند، در پی راه حل هستند و اتفاقات را کنترل و مدیریت می کنند. برای ما مایه ی مباهات بود که هیچ یک از آنها حرفی از رفتن نمی زد و آهی از ناامیدی نمی کشید. مطمئنا پیروزی نهایی با چنین مردمانی است.

در جهانی که دوست کم است و دشمن هزار، دیدن سازندگی امید ادامه م یدهد. میانه ی اردیبهشت ماه، ایران مال سترگ میزبان سازندگان و ایمن سازان بود. نمایشگاه برترین های توسعه صنعت ساختمان در مرکز نمایشگاهی این شهر خرید بزرگ برگزار شد و در آن بیش از صد شرکت بزرگ سازنده ی این پروژه ی بزرگ غرفه دار بودند. این نمایشگاه حرفه ای )هم از لحاظ ساخت و هم از لحاظ غرفه داران و متخصصین شرکت کننده( که امید م یرود همچنان سالانه شاهد برگزاری آن باشیم، در واقع به منزله ی افتتاحیه ساختمان نمایشگاهی ایران مال محسوب می شود که طی تصمیم درستی به ویترین بزرگانی تبدیل شد که ایران مال خود شاهدی بر مدعای بزرگی و حرف های گریشان است. مهندسی ایمنی این افتخار را داشت که به لطف دوستان خوب و راستین و همیشگی اش در این نمایشگاه حضور داشته باشد، حضوری که ماحصلش اوراقی از مجله را پر بها کرد و مشاهده اش امیدی برای ادامه داد.

همچنین در اردیبهشت بهارین، تولد فرزندهای خاک ایران نیز برقرار بود. بیست وسومین نمایشگاه نفت و گاز (پالایش و پتروشیمی) در ۱۶ لغایت ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار شد و چون همیشه میزبان بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی بود. باید توجه داشت این میادین نفت و گاز بودند که پای ایمنی در برابر حریق را به ایران گشودند و همچنان مباحث HSE در آنها پررنگ و با جدیت در حال پیگیری و اجرا است. باید توجه داشت که ایمنی حرفه ای که این صنایع طلب می کنند، ضمن ارتقای سطح این صنعت در کشور، بازار خوبی را برای حوزه ی ایمنی مهیا کرده است که امیدی برای آینده ی ایمنی در ایران محسوب می شود. این نمایشگاه امسال هم مملو از شرکت های مربوط به ایمنی و ایمن سازی بود که خبر از روزهای خوب می دهد. گزارش تصویری این نمایشگاه که از بزرگترین و مهمترین رویدادهای نمایشگاهی کشور محسوب می شود را در این شماره برای شما عرضه کرده ایم.

شماره ۱۷ اما آغازگر یک طرح جدید و اندیشیده هم هست. با مطالعه پیرامون بازار و نیازسنجی های انجام شده بهتر دیدیم تا از این پس بخشی از مجله را به حوزه ی برندینگ اختصاص دهیم. در این طرح، مهندسی ایمنی میزبان سایر تجهیزات و برندهای ایمنی است، ما سعی می کنیم تا با معرفی و بیان ویژگی برندهای متفاوت بازار به مصرف کنندگان گرامی برای انتخاب احسن یاری رسانی کرده و از طرفی پشتیبان تلاشگران این عرصه باشیم.
می گویند عیش مدام دوام ندارد و بی شک مضیقه نیز مدام نیست. حکایت امروز ما بلا تشبیه به خارپشتانی نیست که برای گذر از عصر یخبندان زخم را به عدم ترجیح دادند. آنها کنار هم حرکت کردند و از هم گرما گرفتند، زخم را میزبان شده، مدارا کردند و در نهایت پیروزی را در آغوش کشیدند. پیروزی تقدیر شکست ناپذیران است؛ ما از گذرگاه های صعب زیادی گذشته ایم و معتقدیم بعد از هر سختی گشایشی است. ای دوست؛ چاره ای جز دوام در زمانه ی دشمن هزار نیست.

 << ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >> 

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=3546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.