کل 26888
3

بررسی شاخص های زمانی بخش اورژانس و طراحی داشبورد مدیریتی برای آن

  • کد خبر : 33295
  • 12 مهر 1399 - 19:23
بررسی شاخص های زمانی بخش اورژانس و طراحی داشبورد مدیریتی برای آن

توضیحات :

مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها

 

دوره ۸ – شماره ۲ – سال ۱۳۹۹

 

نویسندگان : مهناز مایل افشار ، فریدون نوحی ، لیلا ریاحی ، انیسه نیک روان 

 

چکیده :

سابقه و هدف: سرعت ارائه خدمات در مراکز درمانی به خصوص اورژانس، در جهت کاستن از مرگ و میر و معلولیت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مدیریت زمان در ارائه خدمات درمانی بسیار حیاتی و کوتاهی از آن می تواند جان بیماران را به خطر اندازد. یکی از مهمترین شاخص هایی که در ارزیابی مراکز اورژانس به کار گرفته می شود مدت زمان انتظار بیماران برای دریافت خدمات تشخیصی درمانی می باشد. این مطالعه به منظور بررسی شاخص های زمان سنجی و طراحی داشبورد مدیریتی در یک مرکز تخصصی قلب در شهر تهران در سال۱۳۹۷ انجام شد.

روش بررسی: این پژوهش از نوع، مقطعی بود که در آن شاخص های زمانی اورژانس وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.کلیه داده های مربوطه در بخش اورژانس در یک بیمارستان شهر تهران سال۱۳۹۷گردآوری شد. سپس طراحی و ایجاد داشبورد براساس داده های شاخص های تعیین شده در بخش اورژانس با استفاده از نرم افزار Qlick View بارگذاری شده و نمایش عملکرد این بخش ارائه گردید. این مطالعه در کمیته اخلاق دانشگاه بررسی و مجوز اخلاق کسب کرد.

یافته ها: با انجام مطالعه ی حاضر، ۶ شاخص زمان سنجی اورژانس مورد بررسی قرار گرفت. سپس با توجه به اطلاعات بدست آمده داشبورد مربوطه طراحی گردید.

نتیجه گیری: کاهش طول مدت اقامت در بخش اورژانس، منجر به افزایش رضایتمندی بیماران و به طور بالقوه صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. در واقع، رسالت اصلی اورژانس، ارایه خدمات با کیفیت بالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. توقف طولانی مدت در اورژانس، امکان ارایه خدمات به سایر بیماران نیازمند به فوریت‌های پزشکی را کاهش می‌دهد و این امر موجب نارضایتی بیماران و افزایش تلفات ناشی از حوادث خواهد شد.

 

واژه‌های کلیدی : بیمارستان ، خدمات اورژانس ، مدیریت اطلاعات سلامت

 

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=33295

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.