کل 26923
2

ارائه‌ی الگوی انتخاب پیمانکاران ‎ ‎با استفاده از روش ترکیبی ‌GDEMATEL-ANP و تحلیل رابطه خاکستری با رویکرد ایمنی : مطالعه موردی در صنعت نفت

  • کد خبر : 24990
  • 22 بهمن 1398 - 14:24
ارائه‌ی الگوی انتخاب پیمانکاران ‎ ‎با استفاده از روش ترکیبی ‌GDEMATEL-ANP و تحلیل رابطه خاکستری با رویکرد ایمنی : مطالعه موردی در صنعت نفت

توضیحات :

مجله علمی پژوهشی سلامت کار ایران

 

دوره ۱۵ – شماره ۱ – سال ۱۳۹۷

 

نویسندگان :  غلامرضا قره داغی ، منوچهر امیدواری

 

چکیده :

زمینه و هدف: مدیران به منظور ایجاد مزیت و توانمندی های کسب و کار اقدام به برون سـپاری بخشـی از فعالیت هـای سـازمان بـه پیمانکـاران واجـد شـرایط می نمایند. انتخاب پیمانکار اصلح از میان پیمانکاران تأیید صلاحیت شده میتواند از هدر رفت منابع جلوگیری نموده و سبب حفظ منابع سازمان گردد. با توجـه بـه پیچیدگی، خطرات و شرایط صنعت نفت، یکی از معیارهای مهم در انتخاب پیمانکاران در این صنعت معیار ایمنـی اسـت، پیمانکـاران میبایسـت عـلاوه برداشـتن معیارهایی نظیر توان مالی، تجربه، منابع انسانی متخصص و … دارای سازمان بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) قابل قبول و عملکرد مناسب باشند. هـدف از این مطالعه تعیین الگوی انتخاب پیمانکاران با استفاده از روش تلفیقی GDEMATEL-ANP و تحلیل خاکستری با رویکرد ایمنی است.

روش بررسی: در این مطالعه در نظر داریم با استفاده از روش ترکیبی GDANP و روش تحلیل رابطه خاکسـتری نسـبت بـه رتبه بنـدی معیارهـا و انتخـاب پیمانکار برتر (مطالعه موردی در صنعت نفت) بپردازیم تا با ایجاد یک ساختار مفهومی بتوان کیفی بودن و تاثیر قضاوت های شخصی ارزیاب را در فرایند ارزیابی و انتخاب پیمانکاران به حداقل برسانیم.

یافته ها: نتایج بخش GDEMATEL-ANP تحقیق نشان داد که بین معیارهای فاز آنالیز ایمنی فنی و ارزیابی ایمنی فنی ارتباط درونی وجود دارد. همچنین نتایج نهایی حل ANP این تحقیق نشان داد که مهمترین شاخص ایمنی در انتخاب پیمانکاران در صنعت نفت عبارت است از سوابق ایمنی و سرمایه گذاری انجام شده در بخش ایمنی.

نتیجه گیری: نتایج نشان داده است که بین شاخص های ارزیابی ارتباط درونی وجود دارد و هر کدام از شاخص های ارزیابی میتواند از سایر شاخص ها تاثیر بگیرد که لازم است در ارزیابی شاخص ها، این مسئله مدنظر قرار گیرد. نتایج این تحقیق بیان کننده خطرات این صنعت و تاثیر آموزش ایمنی و سرمایه گذاری انجام شده در بخش ایمنی در عملکرد سایر بخش ها و کل سازمان است.

 

واژه‌های کلیدی : ایمنی ، برون سپاری ، GANP، GDEMATEL ، تحلیل رابطه ای خاکستری

 

 << ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >> 

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=24990

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

14تیر
بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم
محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد:

بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.