کل 26853
0

یکی از بزرگترین مشکلات استان گیلان سایت زباله سراوان رشت است

  • کد خبر : 21747
  • 17 مهر 1398 - 21:42
یکی از بزرگترین مشکلات استان گیلان سایت زباله سراوان رشت است

یکی از بزرگترین مشکلات استان گیلان سایت زباله سراوان رشت است

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایسنا ، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که نه تنها شهر رشت بلکه استان گیلان با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کند، سایت زباله سراوان است.

بهراد ذاکری امروز در یکصد و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با بیان اینکه باید نگاهی جامع به سراوان و مساله زباله که منشاء بسیاری از مشکلات زیست محیطی شده است، داشته باشیم، گفت: باید اقدامات لازم و عاجل را به ‌منظور رفع موانع و مشکلات موجود بعمل آوریم.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که نه تنها شهر رشت بلکه استان گیلان با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کند، سایت زباله سراوان است.

ذاکری با تأکید بر اینکه برنامه مشخص، مدون و مصوبی درباره سراوان وجود ندارد، تصریح کرد: اقدامات فردی و گروهی بدون پشتوانه علمی درباره سراوان یقیناً به نتیجه نخواهد رسید و در ابتدا باید برنامه‌ای مشخص در این زمینه مصوب شود.

رودخانه‌های شهر رشت و زباله‌های سراوان به یک مشکل ملی تبدیل ‌شده‌اند

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت به وضعیت نامناسب مالی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: رودخانه‌های شهر رشت و زباله‌های سراوان به یک مشکل ملی تبدیل ‌شده‌اند و شهرداری رشت نیز با مشکلات مالی فراوانی مواجه است.

ذاکری در ادامه با توجه به اینکه پیشنهادات فراوانی پیرامون رفع مشکل سراوان و رودخانه‌های رشت مطرح است، افزود: مافیای زباله خشک در استان گیلان وجود دارد و متأسفانه برخی از سیاسیون نیز در راستای منافع شخصی و تیمی خود از این افراد حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد به ‌واسطه مشکلات مالی نسبت به جمع‌آوری پسماند خشک اقدام می‌کنند، تصریح کرد: اخیرا افرادی با خودروهایی از جمله ۲۰۶ و غیره در سطح رشت نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خشک اقدام می‌کنند و متأسفانه این روزها از گذشته پرافتخار رشت چیزی باقی نمانده است.

مافیای زباله خشک در استان گیلان وجود دارد

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با اشاره به عدم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مناسب پیرامون مباحثی همچون پسماند بیان کرد: از تمامی افرادی که می‌توانند پیرامون مشکل پسماند و رودخانه‌های رشت کمک کنند، تقاضا دارم که به مجموعه کمیسیون بهداشت شورا بپیوندند.

علیرضا حاجی پور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سیاست شهرداری و شورای رشت پیرامون پسماند شهری باید مشخص شود، افزود: شرکت‌هایی به سازمان پسماند مراجعه و اعلام کرده‌اند که توانایی جمع‌آوری زباله‌های خشک و پرداخت هزینه از این بابت را نیز دارند.

وی با بیان اینکه توانایی هدایت گاراژدارهای جمع‌آوری زباله خشک را به شهرک‌های صنعتی داریم، افزود: سیاست سازمان پسماند، کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدأ است و برای هرکدام از جامعه هدف نیز تاکنون اقدامات آموزشی مشخصی را انجام داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه به ‌منظور فرهنگ‌سازی پیرامون مبحث پسماند بیان داشت: در حال حاضر ۱۶ کانکس دریافت زباله خشک در رشت دایر و مشغول فعالیت هستند و نصب مخزن تفکیکی زباله در برخی از مدارس سطح رشت از دیگر اقدامات این حوزه است.

 

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=21747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.