کل 26859
3

تنها ۷ درصد از زباله‌های کشور به صورت بهداشتی دفع می شوند

  • کد خبر : 20744
  • 12 خرداد 1395 - 11:47
مدیر دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دفع بهداشتی زباله‌ها در کشور تنها هفت درصد است، گفت: طی یک برنامه پنج ساله سعی داریم میزان دفع بهداشت زباله‌ها را به ۲۰ درصد برسانیم.

جواد سروش در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست با شعار«به سوی طبیعت برای زندگی» با اشاره به اینکه در موضوع پسماند شهری دنبال یک مدیریت تلفیقی هستیم، گفت: ‌با کشورهای خارجی در زمینه انتقال اطلاعات و بحث‌های به‌روز پسماندسوزها همکاری مشترکی داریم. 

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار تن زباله شهری و روستایی روزانه تولید می‌شود، اظهار کرد: با کشورهای ژاپن و فرانسه در این زمینه وارد گفت‌وگو و همکاری مشترک شده‌ایم. مقدمات کار فراهم شده است. با وزارتخانه‌های نیرو و صنعت و معدن نیز جلساتی برگزار کرده‌ایم. در بحث شرایط احداث سایت‌های زباله‌سوز نیز نیازمند انگیزه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری از سوی کشورها هستیم. 

مدیر دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سعی داریم وزارت نیرو را برای همکاری به منظور ایجاد انگیزه در کشورها و سرمایه‌گذاری متقاعد کنیم. دفع بهداشتی زباله‌ها در کل کشور هفت درصد و در استان‌های شمالی سه درصد است. 

سروش در پایان افزود: اطلاعات خوبی را در این زمینه از کشورهای مجارستان و فرانسه دریافت کرده‌ایم تا مدیریت خوبی در زمینه دفع بهداشتی به ویژه در استان‌های شمالی داشته باشیم. با سازمان‌ شهرداری‌ها نیز همکاری‌هایی داریم و سعی داریم طی یک برنامه پنج ساله دفع بهداشتی زباله‌ها را از هفت درصد به ۲۰ درصد برسانیم.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=20744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.