کل 26853
0

ریزگرد و گرما ۳۲ کرمانی را راهی مراکز درمانی کرد

  • کد خبر : 20127
  • 10 خرداد 1396 - 13:58

فرماندار ریگان بیان کرد : بر اثر ورود مجدد ریزگردها و گرمای شدید در این شهرستان، ۳۲ نفر تاکنون راهی مراکز درمانی شده اند.

امین باقری اضافه کرد : ریزگردها که از حوالی صبح دیروز در آسمان ریگان پدیدار شده، همزمان با گرم شدن هوا در این منطقه مشکلات تنفسی را برای مردم به وجود آورده است.

وی گفت : ریزگردها و کاهش دید افقی باعث کندی عبور و مرور در محور ترانزیت ریگان – ایرانشهر شده که لازم است رانندگان در این مسیر با احتیاط رانندگی کنند.

فرماندار ریگان گفت: دستگاه های اجرایی و مراکز درمانی و امدادی در این شهرستان ریگان در حالت آماده باش هستند و نیروهای راهداری، پلیس راه اورژانس و امدادی در محورهای ارتباطی این شهرستان حضور دارند.

وی ادامه داد : به دلیل شدت غلظت ریزگردها احتمال مسدود شدن محور ریگان -ایرانشهر وجود دارد.

باقری وضعیت ۵۰ روستای شهرستان ریگان را بحرانی اعلام کرد و گفت: نیروهای امدادی هلال احمر برای امداد رسانی به اهالی این روستاها اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: شهرستان ریگان دومین منطقه بعد از خوزستان از نظر کانون بحران فرسایش بادی و ریزگردها در کشور است.

بیش از ۴۵۶ هزار هکتار بیابان در شهرستان ریگان وجود دارد و خشکسالی های متوالی، کاهش پوشش جنگلی و مرتعی و وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان موجب بروز پدیده توفان شن و ریزگردها در این منطقه شده است. 

عملیات مالچ پاشی به منظور مقابله با ریزگردها اوایل امسال در شهرستان ریگان شروع و ادامه آن با توجه به شرایط آب و هوایی به شهریور موکول شد.

مرکز شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق کرمان است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=20127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.