کل 26883
0

تفکیک پسماندها گامی موثر در راستای حفظ محیط زیست

  • کد خبر : 19982
  • 20 فروردین 1394 - 19:42
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تفکیک و جمع آوری پسماندهای خانگی گامی موثر در راستای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه، معصومه ابتکار در آیین بهره برداری سایت آموزش عمومی تفکیک و جمع آوری پسماندهای خانگی در کرمانشاه افزود: تا جایی که مقدور باشد از این پروژه زیست محیطی حمایت می کنیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک با الگو گرفتن از کرمانشاه، سایر استانها را نیز به این سیستم بازیافت مجهز کنیم.

رییس شرکت بازیافت کرمانشاه و مجری پروژه آموزش عمومی تفکیک و جمع آوری پسماندهای بسته بندی، حجیم، فضای سبز ویژه و منسوجات نیز گفت: برای اجرای این پروژه از مدت ها قبل کار کارشناسی لازم انجام شده و ۱۰۰ نفر نیروی آموزش دیده در آن مشغول به کار هستند.

هایده شیرزادی افزود: قصد داریم بزودی با وارد کردن دستگاه های جدید این پروژه را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه روزانه ۵۵ تن و سالانه ۲۰۰ هزار تن پسماند جداسازی می شود که ۱۵ هزار تن دارای ارزش بازیافت به دست می آید.

رییس شرکت بازیافت کرمانشاه بیان کرد: این ۱۵ هزار تن به مواد اولیه صنعتی و با ارزش مانند گرانول که کاربردهای بسیاری در چرخه صنعت دارد تبدیل می شود و تا حدودی مشکلات زیست محیطی نیز کاهش خواهد یافت.

شیرزادی گفت: اجرا و ادامه این پروژه نیاز به حمایت مالی دارد که می شود با در نظر گرفتن وام با بهره کم از این طرح پشتیبانی کرد تا بتوان با انگیزه ای بیشتر در راه حفاظت محیط زیست گام برداشت. (ایزنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.