کل 26883
2

تغییرات جوی در ۱۰ هزار سال آینده

  • کد خبر : 19495
  • 21 بهمن 1394 - 8:33
کارشناسان محیط زیست معتقدند که پدیده تغییرات جوی بیش از آنچه ما اکنون تصور می‌کنیم در محیط زیست‌مان دگرگونی ایجاد خواهد کرد.

این کارشناسان به بررسی تاثیرات عمده ناشی از تغییرات اقلیمی در ۱۰ هزار سال آینده پرداخته‌ و دریافته‌اند که پدیده تغییرات جوی حتی پس از توقف انتشار دی اکسید کربن همچنان باقی می‌ماند. 

بیشتر پروژه‌های اقلیمی در سال ۲۳۰۰ به پایان می‌رسد و کارشناسان بر آن شدند تا در آخرین مطالعه خود به بررسی تاثیرات کامل اضافه شدن میلیاردها میلیارد تن دی اکسید کربن به اتمسفر طی سه قرن آینده بپردازند. 

«شائون مارکوت»، یکی از کارشناسان این مطالعه اظهار کرد: بیشتر افراد تصور می‌کنند دمای هوا و سطح آب دریا با تداوم مصرف سوخت‌های فسیلی افزایش می‌یابد و زمانیکه مصرف آن‌ها متوقف شود این دو شاخص کاهش می‌یابد. اما در حقیقت هزاران سال طول می‌کشد تا دی اکسید کربن مازاد در اتمسفر به طور کامل از بین برود و در اقیانوس‌ها ذخیره شود. همچنین تاثیر آن بر دمای هوا و سطح آب دریا به همین مدت طولانی ادامه می‌یابد. 

مارکوت افزود: مصرف کربن در حال افزایش است و حتی اگر در آینده نزدیک مصرف آن را به نسبت کاهش دهیم سیستم همچنان به آن واکنش نشان می‌دهد زیرا به توازن نرسیده است. در صورتیکه آب را بجوشانیم و کوره‌ها را خاموش کنیم آب همچنان گرم می‌ماند زیرا حرارت از داخل آن بیرون نرفته است. 

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، این کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۳۰۰ سطح دی اکسید کربن از ۴۰۰PPM به ۲۰۰۰PPM افزایش می‌یابد.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.