کل 26848
1

گرد و خاک ۳۷۸ نفر را در خوزستان روانه مراکز درمانی کرد

  • کد خبر : 19094
  • 25 بهمن 1396 - 22:46

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد : به دنبال وقوع گرد و غبار در روز سه شنبه ۳۷۸ نفر با مشکلات تنفسی مواجه که در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه در خوزستان پذیرش شدند.

دکتر خجسته حسینی نژاد اعلام کرد : این تعداد از ساعت هشت صبح دیروز تا هشت صبح امروز به مراکز درمانی مراجعه کرده که ۳۹ نفر بستری در بخش، ۲ نفر بستری ویژه و یک نفر اعزام به سایر مراکز شدند و ۳۳۰ نفر نیز پس از درمان اولیه ترخیصی اعلام شدند.

وی گفت: ۶ نفر از این افراد همچنان در اورژانس بستری هستند.

وی اضافه کرد : این بیماران به ۳۸ مرکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در شهرستانهای اهواز ،مسجد سلیمان، رامهرمز، ایذه ، دشت آزادگان ،اندیمشک ، باغملک، لالی ، امیدیه، رامشیر ، ماهشهر و هندیجان مراجعه کرده اند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان روز گذشته به دلیل پیش بینی گرد و خاک مدارس ۱۴ شهرستان خوزستان از جمله اهواز را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز سه شنبه تعطیل اعلام کرد.

میزان گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت ۱۴ روز سه شنبه به ۹ هزار میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از ۶۰برابر حد مجاز و میزان گرد و غبار در آسمان دزفول در ساعت ۱۷ روز سه شنبه به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب معادل ۶۶ برابر حد مجاز رسید. 

۲۹ دی ماه تا سوم بهمن ماه گرد و غبار با کانون های داخلی و خارجی استان را فرا گرفت که تراکم ریزگردها در سوسنگرد در بیشترین سطح خود به بیش از ۶۶ برابر حد مجاز و در اهواز دربالاترین رکورد خود به بیش از ۵۳برابر حد مجاز رسید که این وضعیت حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر با عارضه تنفسی را به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز کشاند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.