کل 26850
2

هلال احمر پاسخگوی اصلی در سوانح و بحران هاست

  • کد خبر : 17937
  • 22 آبان 1394 - 2:26
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ماموریت اصلی هلال‌احمر پاسخگویی به سوانح و حوادث است، گفت: هر چه جوامع پیشرفته تر باشند در برابر حوادث و سوانح آمادگی بیشتری دارند.

دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در نشست هم اندیشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان که روز چهارشنبه در سالن کنفرانس ساختمان صلح برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در استان خوزستان متولد شده  و پرورش یافته اند روزهای خاطره انگیزی را تجربه کرده اند، اظهارداشت: لحظات گذرانده شده در جای جای استان خوزستان جزو مهمترین لحظات عمرشان بوده است.

وی ادامه داد: تمامی کارکنان جمعیت هلال احمر وجب به وجب خاک استان خوزستان را می شناسند و تعهد دارند که هر آنچه در توان دارند برای کمک به مردم این استان ارائه دهند؛ چرا که بار جنگ تحمیلی بر دوش این استان بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به پر جمعیت و پهناور بودن استان خوزستان، گفت: جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌های گسترده‌ای را در این استان پهناور انجام می‌دهد.

به گفته وی، فعالیت‌های گسترده جمعیت هلال‌احمر در استان خوزستان باعث شده تا فعالیت های صورت گرفته از سوی جمعیت این استان در بسیاری از استان‌های کشور شاخص باشد.

ضیائی با تاکید بر اینکه هلال احمر با اهداف خاصی تشکیل شده و بایستی در هر شرایطی اصول و اهداف جمعیت هلال احمر در انجام ماموریت ها را مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: در کنار اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، وظایف دیگری نیز به این جمعیت محول شده است.

هلال احمر پاسخگوی نخست و اصلی در سوانح و بحران‌ها است

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ماموریت اصلی هلال احمر پاسخگویی به سوانح و حوادث است، گفت: هر چه جوامع پیشرفته تر باشند در برابر حوادث و سوانح آمادگی بیشتری دارند و این آمادگی باعث می شود تا حوادث و سوانح به وقوع پیوسته با خسارات جانی و مالی کمتری مواجه باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه استان خوزستان با مسائل و مشکلات متعددی مواجه است، یادآور شد: بایستی در این زمینه جمعیت هلال احمر استان خوزستان  شناخت کافی از بحران‌ها و آسیب‌های به وقوع پیوسته در این استان داشته باشد.

هلال احمر در مقابله با پدیده ریزگردها فعالیت کند

ضیایی با بیان اینکه خوزستان در معرض ریزگردها قرار دارد و برای مواجهه با این پدیده بایستی اقداماتی انجام شود، افزود: اگر قرار باشد برای مواجهه با ریزگردها طرحی ارائه شود، جمعیت هلال احمر استان خوزستان می تواند در این زمینه صاحب نظر کمک کننده باشد.

وی بیان کرد: بایستی هلال احمر اقداماتی را انجام دهد تا تاثیر مستقیم آن بر زندگی افراد ملموس باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر وجود آسیب‌های اجتماعی در استان خوزستان، اظهارداشت: هلال احمر بایستی در این زمینه وارد عمل شود و اقدامات مناسبی را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی انجام دهد.

وی به حضور موثر و بسیار قوی برای امدادرسانی در سوانح و حوادث اشاره و اضافه کرد: نیروهای امدادرسان هلال احمر در مواقع بروز بحران بایستی دقیق و حساب شده عمل کنند.

ایجاد تسهیلات به منظور ترغیب جوانان و داوطلبان برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص ایجاد تسهیلات برای جوانان و داوطلبان هلال احمر به منظور انجام فعالیت های داوطلبانه در این نهاد مردمی و خدمتگزار، تاکید کرد: در سایر کشورها برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه در هلال احمر و صلیب سرخ تسهیلاتی در زمان ورود به دانشگاه و استخدام در ادارات در نظر گرفته می شود، که بایستی تلاش کنیم تا تسهیلات این چنینی برای جوانان و داوطلبانی که با هلال احمر هم همکاری دارند، ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت جوانان و داوططلبان هلال احمر در شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان گزینه ای است که می توان  برای نگهداشت جوانان از آن استفاده کرد.

ضیائی ادامه داد: جمعیت هلال احمر هم می‌تواند با استفاده از چنین شرکت‌هایی برای فعالیت جوانان و داوطلبان موقعیت فراهم کند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بایستی به تمامی فعالیت های به صورت متوازن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر استان خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با کشور عراق و حاشیه خلیج فارس بایستی تیم امداد ونجات آماده اعزام به کشورهای دچار آسیب داشته باشد، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران همواره در امدادرسانی به سوانح و حوادث بین المللی پیشگام بوده است.(خبرگذاری مهر)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.