کل 26910
2

مهار آتش سوزی مخزن گازوئیل در ارتفاعات توچال

  • کد خبر : 17858
  • 02 آذر 1394 - 1:51
آتش سوزی مخزن گازوئیل در ارتفاعات توچال با تلاش ۵۰ آتش نشان و بکارگیری ده ها خاموش کننده مهار و خاموش شد.

به دنبال تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام آتش سوزی در ارتفاعات توچال، ستاد فرماندهی بیدرنگ آتش نشانان ایستگاه ۶۴ را ساعت ۱۳:۱۵ روز گذشته به ارتفاعات توچال اعزام کرد. 

بنا به اظهار محمود شادکی مدیر منطقه سه عملیات آتش نشانی تهران، با توجه به عدم دسترسی خودروهای سنگین آتش نشانی به محل آتش سوزی، آتش نشانان به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از تله کابین و گروهی دیگر با استفاده از خودروهای پیکاپ، خود را به محل حادثه رساندند. 

وی با اعلام این که در این آتش سوزی یک مخزن ۱۵ هزار لیتری گازوئیل و تعدادی کانکس دچار آتش سوزی شده بود، افزود: شعله های آتش به حدی بود که کار آتش نشانان را برای مهار آن بسیار سخت کرده بود و تا فاصله ۵۰ متری حرارت و شعله آن اجازه عملیات به نیروها را نمی داد و از طرف دیگر به دلیل عدم دسترسی آتش نشانان به حتی یک لیتر آب کار مهار آتش را با مشکل مواجه کرده بود. 

شادکی در ادامه گفت: با هماهنگی به عمل آمده بیش از ۳۰۰ دستگاه خاموش کننده دستی به وسیله خودروهای سبک و تله کابین به نزدیکی محل آتش سوزی منتقل شد و تعداد ۵۰ نفر از آتش نشانان از جهات مختلف خود را به کانون آتش سوزی رسانده و موفق شدند با تلاش فراوان شعله های آتش را مهار و خاموش کنند. 

مدیر منطقه سه عملیات آتش نشانی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش آتش نشانان، این آتش سوزی بعد از حدود ۵ ساعت کار سخت و در هوای بسیار سرد، خاموش شد و آتش نشانان پس از اطمینان از عدم وجود خطر، به کار خود خاتمه داده و به ایستگاه ها مراجعت کردند. 

لازم به ذکر است، در این آتش سوزی دو نفر از آتش نشانان در حین عملیات دچار سوختگی سطحی شدند که بوسیله تله کابین به پایین کوه منتقل شده و به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند. 

علت این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.