کل 26895
0

برگزاری مانور مهار آتش و نجات مصدومین حادثه

  • کد خبر : 17797
  • 08 آذر 1394 - 23:52
آتش نشانان مناطق ۶ و ۸ عملیات با نیروهای مردمی دوام و ستاد بحران منطقه سیزده شهرداری دست به اجرای مانور مشترکی زدند.

امیر مهدیانی مدیر منطقه شش عملیات آتش نشانی تهران در این مورد ابراز داشت: با پیگیری انجام شده با شهرداری منطقه ۱۳، دو باب ساختمان سه و دو طبقه در تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و خیابان دماوند، برای اجرای این مانور در اختیار آتش نشانی قرار گرفت. 

وی افزود: برای برگزاری هر چه واقعی تر مانور، در این ساختمان اسباب و اثاثیه قرار داده شد و در گوشه و کنار آن آدمک ها یی نیز جاسازی شد که با ریختن بنزین، گازوییل و انتشار گاز، این مکان به آتش کشیده شد.  

وی با اشاره به این که آتش سوزی با انفجار مهیبی نیز همراه بود، ادامه داد: به دنبال اعلام این حادثه توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی بر اساس اطلاعات بدست آمده بلافاصله ایستگاه های ۳۱، ۲، ۷۱، ۳، ۲۴ و ۴۸ به همراه خودرو دستگاه تنفسی و نردبان را به محل مورد نظر روانه کرد.  

مهدیانی تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل مانور با ایمن سازی و کنترل و مهار آتش وارد ساختمان شدند و قسمت های مختلف آن را مورد جستجو قرار دادند و چهار مصدوم فرضی را یافته و از ساختمان بیرون آورده و به مکانی امن انتقال دادند. 

مدیر عملیات منطقه سه آتش نشانی ادامه داد: از سوی دیگر نیرو های مردمی نیز با برپایی چادر، ساکنین ساختمان را که بی سر پناه شده بودند اسکان دادند.  

گفتنی است در پایان این تمرین عملیاتی، مسئولین مانور با تجمع در چادر فرماندهی، چگونگی برگزاری مانور و همچنین نقاط قوت و ضعف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.