کل 26883
0

کاهش حوادث منجر به فوت کارگران در مازندران

  • کد خبر : 17629
  • 03 اردیبهشت 1397 - 19:58

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه پارسال ۸۱فوتی ناشی از حوادث کار در استان به ثبت رسیده است، بیان کرد : این آمار درمقایسه با سال قبل از آن هشت درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،دکتر علی عباسی اضافه کرد: ۸۰نفر از فوتی های کارگر مرد و یک نفر زن بوده است.

وی گفت : بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان بابل با ۱۶ ، ساری و قائمشهر هر کدام با ۸ فوتی بیشترین و شهرهای نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند. 

وی ادامه داد : بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته ۳۷ مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و ۲۱ مورد نیز برق گرفتگی ، ۱۸ مورد اصابت جسم سخت و ۵ مورد هم مربوط به سایر بوده است. 

بیشترین فوتی کارگران در مرداد ماه 

عباسی بیان داشت: بر اساس آمار مرداد با ۱۲ ، خرداد با ۱۱ فوتی به ترتیب بیشترین و اسفند با یک فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد. 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت که سنین ۳۱تا ۴۰ سال با ۲۵ مورد دارای بیشترین فوتی و سنین کمتر از ۲۰سال با ۴ مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده ۶۶نفر متاهل و ما بقی مجرد بودند ،اظهار کرد : از تعداد ۸۱ نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار ۷۳ نفر ایرانی و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغانی) داشتند.

افزایش ۶ درصدی مصدومیت حادثه کار

عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان مازندران پارسال تعداد ۹۹۸ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۹۴۶ نفر مرد و مابقی زن بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازآن ۶ درصد افزایش داشت.

وی گفت: بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان بوده است. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.