کل 26904
2

آتش سوزی گسترده در انبار لوازم مستعمل مهار شد

  • کد خبر : 17470
  • 16 دی 1394 - 4:06
آتش سوزی گسترده در انبار لوازم اسقاط در دولت آباد با تلاش نفسگیر آتش نشانان ۵ایستگاه مهار و خاموش شد.

ساعت ۲۲:۴۵ شب گذشته انبار اسقاط و ضایعات در خیابان ظفر نو در محله دولت آباد دچار آتش سوزی گسترده شد. که در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانان تهران نیروهای عملیات ایستگاه های ۱۴، ۹۰، ۲۱ و در ادامه ایستگاه های ۸۳ و ۷۹ را به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه اعزام کرد. 

سید هادی میر افضلی مدیر منطقه هفت عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت:در محل حادثه مشاهده شد در یک انبار بزرگ به وسعت تقریبی ۱۲هزار متر مربع مقداری لوازم اسقاط و مستعمل بر روی هم انباشته شده بود که در ضلع جنوب غربی آن در حدود ۲۰۰مترمربع انواع وسایل ضایعاتی و مستعمل ازهر نوع(صندلی، میز-، لوازم رایانه و کپی، قایق های کایاک و دستگاه نجاری و…)دچار آتش سوزی شده و دود و شعله ناشی از این آتش سوزی از فاصله دور نمایان بود. 

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله همزمان با درخواست تریلی تانکر و خاور دستگاه تنفسی با تجهیز ۴ دستگاه تنفسی و با استفاده از سه رشته لوله آبدهی منشعب از سه راهی اقدام به مهار آتش کردند. 

میرافضلی تاکید کرد: با حضور نیروهای ایستگاه های کمکی در محل آتش سوزی و لوله کشی از شیر هیدرانت برای تامین آب مورد نیاز، آتش نشانان وسایل را جابجا کردند و پس ار مهار کامل آتش و لکه گیری محل حادثه به ماموریت خود پایان دادند. 

گفتنی است: در این حادثه مدیر عامل سازمان آتش نشانی “مهندس سعید شریف زاده” نیز با حضور در محل حادثه از نزدیک، شاهد روند عملیات آتش نشانان برای مهار این آتش سوزی بود. 

مدیر منطقه هفت عملیات در خاتمه، علت این حادثه را افتادن چوب های زغال شده روشن داخل بشکه برای گرم شدن برروی مواد قابل اشتعال مجاور آن که شامل ابر، چوب و پارچه بود، خواند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17470

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

12تیر
دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد

دریافت مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی آتش نشانی در سراسر کشور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.