کل 26883
2

سیلاب در خراسان جنوبی جان ۲ نفر را گرفت

  • کد خبر : 17065
  • 25 اردیبهشت 1397 - 22:19

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد : بارش های رگباری ۲۴ ساعت گذشته و جاری شدن سیلاب در استان ۳۱۱ حادثه دیده، چهار گمشده و ۲ کشته بر جا گذاشت.

سید ابوالحسن میرجلیلی اضافه کرد : در اثر این بارندگی ها همراه با باد شدید چهار شهرستان بیرجند، درمیان، زیرکوه و سربیشه دچار سیلاب شدند.
وی اظهار داشت: هر چهار نفر گمشده با تلاش نیروهای امدادی پیدا شدند ولی دو نفر از آنان جان باختند.
وی گفت : با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور از روز دوشنبه ۳۹ گروه امدادی و عملیاتی به دستور استاندار در حالت آماده باش قرار گرفتند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در اثر سیلاب در این چهار شهرستان ۳۲ منزل مسکونی درگیر آبگرفتگی و ۲۰ خودرو گرفتار سیل شد.
وی اظهار کرد : این بارندگی ها سبب تخریب ۲۵ درصدی ۱۶ رشته قنات و تخریب راه های روستایی و ایل راه های عشایری نیز شده است.
میرجلیلی با بیان اینکه محصولات باغی و زراعی شهرستان های بیرجند، زیرکوه، سربیشه و درمیان از بارش تگرگ خسارت دید افزود: بیشتر خسارت ها مربوط به میوه های سر درختی است.
وی گفت : با توجه به بررسی های به عمل آمده و اذعان مردم محلی روستاهای این چهار شهرستان، ۱۱ میلی متر بارندگی در ۱۰ دقیقه بی سابقه بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی با بیان اینکه بارش های فصلی و رگباری تا پایان فصل بهار ادامه خواهد داشت گفت: مردم ضمن جدی گرفتن اخطاریه و هشدارهای هواشناسی در بستر رودخانه ها قرار نگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.
بارش های رگباری همراه با وزش باد شدید از اوایل هفته جاری در استان خراسان جنوبی آغاز شد و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی تا ۲۴ ساعت آینده نیز ادامه دارد.
استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.