کل 26876
2

مانور توان‌افزایی “۱۱۲” در مقر امداد و نجات برگزار شد

  • کد خبر : 17057
  • 17 اسفند 1394 - 10:33

مانور طرح ملی و ۲۰ روزه امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر با رژه تیم‌های آنست، نمایش توان امداد هوایی و زمینی و همچنین نمایش طرح ملی “ایمنی و سلامت مسافران نوروزی” سازمان‌های جوانان و داوطلبان برگزار شد.

با پایان کار طرح ملی امداد و نجات زمستانی در ۲۴ اسفند ماه، طرح ملی امداد و نجات نوروزی در ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۵ نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمعا ۲۵ هزار نجاتگر در یکهزار و ۲۷۳ پایگاه ثابت، موقت و سیار مستقر شده و خدمات امدادی لازم را ارایه خواهند داد. 

در طرح نوروزی امسال، ۵۱۰ پایگاه ثابت، ۵۷۱ پست موقت، ۱۸۵ پست سیار و ۱۶ پست هوایی به همراه یکهزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۳۶۴ خودرو نجات، ۵۰ دستگاه خودرو ویژه عملیاتی آرگو، ۴۷۵ موتورسیکلت امدادی، ۱۲۲ دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی و ۱۹ فروند بالگرد به کار گرفته می‌شوند. 

به گفته دکتر چرخساز، رییس سازمان امداد و نجات، با افزایش چهار درصدی منابع در طرح ملی امداد و نجات نوروزی امسال، آمادگی تغذیه اضطراری ۱۶۰هزار نفر و همچنین اسکان اضطراری ۹۰هزار تن فراهم شده است. 

همچنین بیش از ۱۰۰۰ تیم پنج نفره کوهستان، ۸۰۰ تیم جستجو و نجات و ۲۷۰ تیم چندمنظوره ایثار در تعطیلات نوروز در آماده‌باش خواهند بود. 

از طرف دیگر راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی نیز در دست اجراست تا به این ترتیب در صورت بروز حادثه حتی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور، ابتدا روستاییانی که تحت آموزش‌های هلال احمر قرار گرفته‌اند، به یاری هم‌نوع بشتابند. 

در مانور طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر که با حضور رئیس جمعیت و روسای سازمان‌های تابعه آن برگزار شد، ابتدا دکتر ضیایی و هیات همراه از غرفه‌های برپا شده از سوی سازمان‌های امداد و نجات، داوطلبان و جوانان هلال احمر بازدید کرد و در جریان خدمات ارایه شده از سوی سازمان‌های مذکور در ایام عید قرار گرفت. 

پس از افتتاح نوزدهمین بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر، نوبت نمایش توان امدادگران، نجاتگران و همچنین تیم‌های آنست بود که از ساعات اولیه صبح امروز در مقر اصلی سازمان امداد و نجات در خیابان خلیج به صف ایستاده بودند. 

پس از برگزاری مانور آمادگی و توان‌افزایی تیم‌های آنست، آمبولانس‌ها، خودروهای عملیاتی و موتورسیکلت‌های امدادی و آمبولانسی سازمان امداد و نجات به ترتیب آژیرکشان وارد محوطه شدند و به این ترتیب بود که عملیات رهاسازی، امدادرسانی و انتقال مصدومان تصادف فرضی در محوطه سازمان امداد و نجات انجام شد. 

اکنون نوبت توان‌افزایی بالگردهای امدادی بود و یکی پس از یکی بر فراز محوطه به پرواز درآمدند. در این میان عملیات راپل توسط چند تن از امدادگران جهت حمل مصدوم بدحال با بالگرد آغاز شد. 

پس از پایان نمایش توان و آمادگی سازمان امداد و نجات در طرح امداد نوروزی، رییس جمعیت هلال احمر و معاونانش همزمان با هفته درختکاری، به کاشت نهال در سازمان امداد و نجات اقدام کردند.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.