کل 26875
2

سیستان وبلوچستان رتبه ۲ کاهش تلفات انسانی حوادث رانندگی در کشور

  • کد خبر : 17040
  • 19 اسفند 1394 - 10:50

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان وبلوچستان گفت: این استان درسال جاری در تعداد کاهش تلفات انسانی حوادث رانندگی رتبه ۲ کشوری را کسب کرد.

علی خانقائی روز سه شنبه درنشست ستاداجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهارداشت: امسال با وجود افزایش تصادفات جاده ای با اقدامات مطلوب صورت گرفته کمیته حمل و نقل جاده ای استان و کاهش هفت کیلومتری سرعت، میانگین میزان تلفات انسانی در جاده ها ۸۶ نفر کاهش داشته است. 

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه نخست تخطی از سرعت کشور را دارد، ادامه داد: نصب ۱۸ دوربین کنترل سرعت، فعالیت گسترده پلیس راه و فرهنگ سازی و کمیته حمل و نقل جاده ای استان سبب شده تا در زمینه کاهش تلفات انسانی گام های موثری برداشته شود. 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل همزمان با ایام نوروز ویژه برنامه مختلفی نظیر زیبا سازی و نصب سفره هفت سین در پایانه های مرزی، در نظر گرفتن ۵۰ دستگاه اتوبوس وی آی پی در مسیرهای طولانی، معاینه فنی خودروها و امداد نوروزی را در این استان در دستور کار خود قرار داده است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه از ۲۵ اسفند طرح نوروزی آغاز می شود گفت: نوروز بازارها برای نخستین بار در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار به منظور یادآوری سنت های این ایام راه اندازی می شود. 

مجتبی میرحسینی اظهار داشت: به منظور معرفی هر چه بیشتر جذابیت ها و قابلیت های فرهنگی و تاریخی سیستان و بلوچستان این نهاد برنامه های مختلفی نظیر راه اندازی سایت میراث فرهنگی در فضای مجازی و راه اندازی دفتر اطلاع رسانی استان در یزد را در دستور کار خود قرار داده است.  

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی در محورهای ارتباطی استان از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد. 

رسول راشکی با بیان اینکه در این مدت ۶۰ پایگاه ثابت و سیار فعال خواهند بود اظهار داشت: ۲۳۴ نفر امدادگر ماهر این جمعیت روزانه به مسافران خدمت رسانی می کنن د.

وی اظهار داشت: همچنین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز با ۴۰ پست با روزانه ۱۳۰ نفر داوطلب طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را در این مدت اجرا می کند.  

وی تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه های آموزشی در این طرح اجرا می شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۴۰۰ نفر راهدار در این استان آماده ارائه خدمات نوروزی به مسافران هستند. 

منصور مالکی اظهار داشت: این اداره در راستای ارائه فراهم کردن سفری ایمن برای مسافران نوروزی اقدامات مختلفی نظیر لکه گیری محورها، آشکارسازی نقاط پرحادثه، نصب تابلو و حذف نقاط حادثه خیز را انجام داده است. 

استان سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز چشم انتظار مسافران و گردشگران نوروزی است.  

وجود مرزهای طولانی زمینی، دریایی، سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.  

سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان جنوبی – زاهدان – زابل، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک -کنارک – چابهار امکان پذیر است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.