کل 26912
2

سیل در کرمان جان ۴ نفر را گرفت

  • کد خبر : 16071
  • 10 مرداد 1395 - 12:44
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمان گفت: تعداد فوت شدگان در سیل روز گذشته (شنبه) در منطقه سیرچ و ساردوئیه به چهار نفر رسید.

محمد حیدری پور با اشاره به بارش باران های رگباری در مناطق مختلف استان از جمله جنوب کرمان اضافه کرد: علاوه بر فوت سه گردشگر در منطقه سیرچ شهرستان کرمان، یک مرد نیز در شهرستان جیرفت بر اثر جاری شدن سیلاب جان خود را از دست داد. 

وی ادامه داد: این مرد ۶۰ تا ۷۰ ساله در منطقه سربیژن ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت هنگام جاری شدن سیلاب کنار رودخانه بود که با خالی شدن زمین و سقوط وی به داخل آب جان باخت. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: ۲ زن و یک مرد نیز روز گذشته در مسیر رودخانه سیرچ در مسیر کرمان – شهداد دچار سیلاب و فوت شدند. 

وی بیان کرد: این افراد به منظور گردشگری به این منطقه سفر کرده بودند. 

حیدری گفت: یکی از خانم هایی که در منطقه سیرچ در سیل غرق شد، باردار بود. 

ناپایداری های جوی تحت تاثیر پدیده مانسون از هفته گذشته در قالب افزایش ابر، رعد و برق، بارش های رگباری و توفان در برخی مناطق استان کرمان شروع شد و براساس پیش بینی مرکز هواشناسی تا اواسط این هفته ادامه دارد. 

بارش های رگباری و توفان طی روزهای اخیر موجب قطع شدن برق مناطق مختلف، بسته شدن راه های روستایی و خسارت به بخش راه و کشاورزی نیز شده است. 

مانسون پدیده آب و هوایی است که از اواخر فصل بهار آغاز می شود و تا تابستان ادامه دارد.  

تحت تاثیر این پدیده بادهای باران آور از اقیانوس هند بلند می شود و زمانی که شدت فعالیت مانسون زیاد شود برخی از مناطق جنوب شرق کشور ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.