کل 26912
2

در شهریور بیشتر حوادث جاده ای بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می دهد

  • کد خبر : 15713
  • 22 شهریور 1395 - 13:07

معاون حمل و نقل مهندسی ترافیک پلیس راه و راهور ناجا اعلام کرد: اغلب حوادث جاده ایدور دوم سفرهای تابستانی بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می افتد.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس راهور ناجا، سرهنگ ابراهیم وهاب زاده گفت:۲۱ درصد تصادفات جاده ای شهریور سال گذشته بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ درصد
آنها بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: همچنین طبق این آماردر شهریورماه سال گذشته ۱۶ درصد تصادفات (معادل ۹۱۴ فقره) در ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر، اتفاق افتاده است.

وهاب زاده ، خستگی و خواب آلودگی راننده و توجه نداشتن به جلو را عامل ۳۹ درصد حوادث جاده ای شهریور ماه دانست که ۲ هزار و ۱۵۷ فقره تصادف به جا گذاشته است.

معاون حمل و نقل مهندسی ترافیک پلیس راه و راهور ناجا گفت: تخطی از سرعت مطمئنه،بعد از خواب آلودگی با ایجاد یک هزار و ۱۱۳ فقره تصادف، عامل ۲۰ درصد تصادفات این
ماه است.

سرهنگ وهاب زاده درباره تخلفات بعدی که بیشترین عوامل حوادث شهریورماه سال گذشته بوده است هم اظهار کرد: انحراف به چپ با ۹۳۳ فقره تصادف(معادل ۱۶.۸درصد) و رعایت
نکردن حق تقدم عبور با ۸۲۶ فقره(معادل ۱۴.۹درصد) عوامل بعدی تصادف ها بوده است.

این مقام انتظامی گفت: طبق این آمار، تغییر مسیر ناگهانی خودروها نیز باعث ۲.۷ درصد تصادفات (۱۵۱ فقره) شهریور سال گذشته شده است.

به گفته کارشناسان عوامل دیگری هم در حوادث جاده ای دخیل است که توقف بیجا در شانه خاکی خطرناک جاده و نیز میزان ایمنی خودرو از جمله این عوامل است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=15713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.