کل 26912
1

قاتل نامرئی در اصفهان جان ۳ تن را گرفت

  • کد خبر : 15098
  • 06 آذر 1395 - 22:35

سه نفر در شهر اصفهان بر اثر استنشاق گاز سمی منواُکسیدکربن، جان خود را از دست دادند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: یک حادثه گازگرفتگی منواُکسیدکربن ساعت ۱۱ و ۷ دقیقه صبح امروز در ملک شهر اصفهان به اتاق فرمان اورژانس اعلام شد و واحدهای امدادی اورژانس بلافاصله به محل اعزام شدند. 

دکتر غفور راستین اضافه کرد: در این حادثه، دو مرد بر اثر استنشاق گاز co ناشی از خرابی آبگرمکن فوت کردند. 

وی همچنین با اشاره به وقوع حادثه دیگری که ساعت ۱۴ و ۱۸ دقیقه امروز در خیابان امام خمینی اصفهان رخ داد، افزود: در این حادثه نیز یک زن ۳۵ ساله به دلیل خارج بودن لوله بخاری از جای اصلی و انتشار منواُکسیدکربن در فضای اتاق، جان خود را از دست داد. 

با وقوع این دو حادثه، در مجموع از ابتدای پاییز امسال تاکنون ۳۷ نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز سمی منواُکسید کربن دچار مسمومیت شده که چهار نفرشان جان باخته اند. 

مونو اکسید کربن یا همان کربن مونواکسید(Carbon monoxide) نام یک گاز بی‌بو، بی‌رنگ و بی‌طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن به وجود می‌آید. 

کربن مونوکسید، یک گاز بسیار سمی است و به همین دلیل کربن مونواکسید را قاتل نامریی می‌نامند.

هنگامی وارد شدن کربن مونواکسید به سیستم تنفسی شخص بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص ترکیب و باعث می‌شود اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.این امر باعث خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می‌شود، شخص دچار بیهوشی می‌شود.

میزان تولید مونو اکسید کربن به شرایط احتراق(سوختن) بستگی دارد؛ هرچه میزان اکسیژن در هنگام سوختن کمتر باشد بخش بیشتری از کربن‌ دچار ناقص سوزی می‌شود و به جای دی‌اکسید کربن(CO2)، مونواکسیدکربن تولید می‌شود.

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریعتر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه را تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=15098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.