کل 26883
1

قاتل خاموش در سال جاری جان ۲۲۳ نفر را گرفت

  • کد خبر : 15055
  • 10 آذر 1395 - 19:20

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز تاسف از آمار مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن درکشور، گفت: در سال جاری در کشور ۲۵۳۰ نفر دچار مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن شدند که از این تعداد، ۲۲۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه پنجمین جلسه شورای سیاست گذاری طب سنتی که در شهرک صنعتی دارویی برکت برگزار شد، بیان کرد: بیشترین مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن در کشور مربوط به استان‌های تهران، اصفهان و فارس است.

وزیر بهداشت افزود: برای من کم توجهی برخی از مردم به این نکات بسیار مهم، جای سوال است؛ زیرا این مرگ خاموش بیشتر برای افراد جوان، نوجوان و کودک در کشور رخ می دهد و مایه تأسف است که کشور از وجود آنها محروم می شود.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به این که طب سنتی مکمل طب دارویی است نه جایگزین آن اظهارکرد: متأسفانه در طول ۲۰۰ سال گذشته نسبت به طب سنتی در کشور کوتاهی شده است؛ هرچند در ۱۵ سال اخیر اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته که ایجاد دانشکده طب سنتی و دکترای داروسازی برای ارائه داروهای سنتی از نتایج این توجه به شمار می رود اما این اقدامات در مقایسه با نیاز کشور چندان قابل توجه نبوده است.

وی همچنین به معضلات این حوزه اشاره کرد و افزود: متأسفانه ورود برخی افراد کم اطلاع و سودجو به این عرصه آسیب زده است و می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد و حسن اعتماد مردم را از بین ببرد .

وزیر بهداشت اظهار کرد: طب سنتی میراث ملی کشور است و سوء استفاده از آن چه در زمینه توزیع داروهای تقلبی و چه در حوزه کمبود دانش و آگاهی به این عرصه آسیب می‌رساند.

هاشمی تأکید کرد: برای برون رفت از این معضل باید صاحبان سبک، عطاران قدیمی و فارغ‌التحصیلان طب سنتی با هم آشتی کنند که این مهم یقینا به ساماندهی عطاری ها و افزایش حضور فعال افراد توانمند این حوزه کمک می کند.(ایمنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=15055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.