کل 26853
1

جزییات سقوط بالابر ساختمانی و مرگ ۶ کارگر

  • کد خبر : 14957
  • 14 شهریور 1397 - 21:23

سقوط ناگهانی بالابر در ساختمان نیمه کاره در غرب پایتخت، ۶ کشته برجای گذاشت.

به دنبال تماس کارگران ساختمانی با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۱۴ و نجات ۸ این سازمان را ساعت ۲۰:۰۷ شب گذشته به ضلع غربی دریاچه چیتگر، خیابان میعاد غربی اعزام کرد.
بنا به اظهار رضا وفایی “معاون منطقه یک عملیات آتش نشانان” ؛ در یک برج مسکونی ۱۵ طبقه در دست ساخت با چهار طبقه منفی، ۶ کارگر در حال جابجایی مصالح ساختمانی با استفاده از بالابر بودند که به یکباره بالابر از طبقات سیزدهم به انتهای چاهک بالابر در طبقه منفی چهار سقوط می کند.
وی افزود: نیروهای عملیاتی بلافاصله پس از قطع جریان برق بالابر، و ایمن سازی محل حادثه، با بکارگیری تجهیزات مخصوص، خود را به کارگران رساندند و مشغول امداد رسانی شدند.
فرمانده آتش نشانان اظهار کرد : نیروهای عملیات هر شش کارگر مرد که سه تن از آنان تبعه افغان بودند را تحویل امدادگران اورژانس دادند.
وی گفت : پس از معاینات پزشکی معلوم شد متأسفانه همه آنان که در محدوده سنی ۳۰ تا ۵۰ ساله بودند، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده اند.
وفایی خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات پس از ایمن سازی و ارائه تذکرات ایمنی، محل حادثه را تحویل مسئولان کارگاه ساختمانی و مأموران نیروی انتظامی دادند.
علت بروز این حادثه مرگبار هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.(پایگاه خبری ۱۲۵)
لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.