کل 26912
2

کشته و مفقود شدن بیش از ۱۸۰ مهاجر بر اثر واژگونی کشتی در دریای مدیترانه

  • کد خبر : 14647
  • 29 دی 1395 - 15:28

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه از رم گزارش داد که بیش از ۱۸۰ مهاجر آفریقایی براثر واِژگونی کشتی در دریای مدیترانه کشته یا مفقود شدند.

فرانس پرس به نقل از سازمان بین المللی مهاجرت (آی او ام) و کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل (یو ان اچ سی آر) گزارش داد که این کشتی حامل پناهجویان آفریقایی روز شنبه در آب های لیبی در دریای مدیترانه غرق شد و بر اثر این حادثه ۴ تن کشته و حدود ۱۸۰ تن دیگر مفقود شدند.

براساس این گزارش؛ چهار نفر نجات یافته این حادثه که دو تن از آنها اهل اریتره و دو تن دیگر اتیوپیایی بوده و نیز یکی از آنها زن است؛ روز دوشنبه توسط یک کشتی فرانسوی زنده در تقریبا ۵۰ کیلومتری سواحل لیبی از آب بیرون کشیده بعد از انتقال به یک کشتی نروژی صبح امروز/سه شنبه به همراه ۴ کشته این حادثه به بندر تراپانی در جزیره منتقل شدند.

فرانس پرس به نقل از این چهار نجات یافته حادثه روز شنبه همچنین اعلام کرد که این کشتی چوبی دو طبقه روز جمعه با بیش از ۱۸۰ مسافر و اغلب از شرق آفریقا از لیبی حرکت کرد و پس از ۵ ساعت با خرابی موتور روبه رو شد و سرانجام روز دوشنبه به گونه ای واِژگون شد که تقریبا همه مسافران خود را به تدریج روانه آب کرد.

بنا بر اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، از آغاز سال میلادی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مهاجر وارد خاک ایتالیا شده اند.

شرایط سخت فصل زمستان این مهاجران را از این سفر مخاطره آمیز بازنداشته است. 

بنا بر اعلام مقام های ایتالیایی، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۸۱ هزار آواره وارد این کشور شده اند و این در حالی است که این کمیساریای عالی اعلام کرده در این سال، بیش از ۵ هزار نفر در دریای مدیترانه کشته یا ناپدید شده اند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.