کل 26883
3

شمار تلفات سیل ژاپن به ۵۰ کشته و ناپدید افزایش یافت

  • کد خبر : 13553
  • 21 تیر 1396 - 18:09

در پی وقوع سیل عظیم در بخش هایی از جنوب ژاپن دستکم ۲۵ نفر کشته، ۲۵ تن ناپدید و با تخریب صدها خانه تعداد زیادی از مردم این مناطق به مکانهای امن منتقل شدند.

انتشار این اخبار از سوی رسانه های ژاپنی در حالی صورت می گیرد که سیل و بارش های سنگین هفته گذشته در این کشور زندگی بیش از نیم میلیون نفر را مختل کرد و هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

تلویزیون ژاپن در گزارشی، بیشترین تلفات و خرابی های صورت گرفته را منطقه کیوشو اعلام کرد که علاوه بر مرگ ۲۵ نفر در این منطقه، از سرنوشت ۲۵ نفر دیگر اطلاعی در دست نیست

خبرگزاری کیودوی ژاپن هم بارندگی ها را بی سابقه توصیف کرده و اعلام کرد که با طغیان رودخانه ها در این مناطق، بخش هایی از جزیره کیوشو در جنوب ژاپن به زیر آب رفته است.

افزون بر این اعلام شده که برای نجات هزاران نفر از مردم گرفتار در سیل، نیروهای نظامی وارد عمل شده اند.

بیش از ۱۲ هزار نفر که گفته می شود نزدیک به هشت هزار نفر آنها را نظامیان ارتش تشکیل می دهند در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند.

معاون نخست وزیر ژاپن، با هشدار درباره خطر ریزش کوه و رانش زمین در نواحی کوهستانی گفت که شرایط وخیم است و هنوز از بسیاری از مردم ناپدید شده خبری در دست نیست.

وسعت خرابی ها به حدی است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که سفر دوره ای خود را به اروپا آغاز کرده بود دیدارش از استونی را لغو کرد و دیروز سه شنبه به ژاپن بازگشت.

او قرار است امروز راهی مناطق «فوکودا» و «ایوتا» از نواحی سیل زده ژاپن شود تا از محل های نگهداری حادثه دیدگان بازدید کند.

سازمان هواشناسی ژاپن امروز (چهارشنبه) با انتشار گزارشی هشدار داد که بارش باران و سیل در کیوشو و برخی از مناطق دیگر همچنان ادامه خواهد داشت.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.