کل 26890
2

جزییات سقوط اتوبوس به دره جاجرود با ۳۸ کشته و زخمی

  • کد خبر : 13243
  • 21 شهریور 1396 - 21:00

سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافربر بین شهری به دره ای در جاده دماوند، ۵ کیلومتر مانده به جاجرود ۱۱ کشته و ۲۷ زخمی بر جای گذاشت.

این حادثه ساعت ۲:۳۱ بامداد امروز(سه شنبه) از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع رسانی شد که بلافاصله آتش نشانان چهار ایستگاه آتش نشانی تهران به همراه دو دستگاه جرثقیل سنگین با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به جاده دماوند(مسیر غرب به شرق)، نرسیده به جاجرود اعزام شدند.

رضا امیری یگانه معاون منطقه سه عملیات آتش نشانی که به همراه نیروهای عملیاتی در محل حادثه حضور داشت، در این باره بیان کرد : یک دستگاه اتوبوس بین شهری با ۳۸ نفر سرنشین از کرج به سمت ساری در حال حرکت بود که به علت نامعلومی از مسیر اصلی خارج شده و به دره ای به عمق ۱۰۰ متر در حاشیه جاده دماوند سقوط کرد و کاملا واژگون و متلاشی شد.

وی با بیان اینکه محل بروز حادثه خارج از محدوده شهرداری و آتش نشانی تهران بود، اضافه کرد: این اتوبوس درحین سقوط به دره براثر غلطیدن مداوم و برخورد با صخره ها کاملا متلاشی و سقف آن از بدنه جدا شد و همچنین اغلب سرنشینان به خارج از اتوبوس پرتاب شدند.

معاون منطقه سه عملیات آتش نشانی اظهار کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و با کمک امدادگران هلال احمر عملیات امداد رسانی به سرنشینان اتوبوس را آغاز کردند.

امیری یگانه با اعلام اینکه نیروهای عملیاتی با استفاده از تجهیزات مخصوص دو نفر از سرنشینان که زیر سقف اتوبوس گرفتار شده بودند را رهاسازی کردند، خاطرنشان کرد: آتش نشانان به وسیله برانکارد هر ۳۸ نفر سرنشینان اتوبوس را از انتهای دره به سطح جاده منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی افزود : پس از انجام معاینات اولیه از سوی کادر پزشکی اورژانس مشخص شد ۱۱ نفر از سرنشینان در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده اند و همچنین ۲۷ نفر دیگر به شدت مصدوم شده اند.

گفتنی است؛ مصدومان به وسیله چندین دستگاه آمبولانس به سرعت به مراکز درمانی تهران منتقل و بستری شدند.

هنوز علت بروز این حادثه مرگبار روشن نیست و کارشناسان پلیس راهور برای بررسی علت و چگونگی وقوع این حادثه در محل حادثه حاضر شده اند.(پایگاه خبری ۱۲۵)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=13243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.