کل 26877
4

۱۴۳۰ پس‌لرزه در کرمان بعد از زلزله هجدک راور به وقوع پیوسته است

  • کد خبر : 19276
  • 04 دی 1396 - 20:42

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان کرد : یک هزار و ۴۳۰ پس‌لرزه در استان کرمان بعد از زلزله هجدک راور ثبت شده است.

رضا فلاح صبح امروز در دیدار استاندار کرمان با دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار کرد : تیم‌های هلال‌احمر در ساعت‌های اولیه بعد از زلزله هجدک و کوهبنان در منطقه حاضر شدند و بیش از ۲ هزار و ۷۰ چادر در مناطق زلزله‌زده کوهبنان و ۴۵۰ چادر در مناطق زلزله‌زده راور توزیع شده است و یک هزار و ۱۰ خانوار در کوهبنان اسکان داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح خادم را برای آموزش خانواده‌ها به صورت چهره‌به‌چهره در راور و کوهبنان آغاز کرده‌ایم، افزود: یک هزار و ۴۳۰ پس‌لرزه در استان کرمان بعد از زلزله هجدک راور داشته‌ایم که بیشتر آن مربوط به هجدک بوده است و روز گذشته در گلزار و فاریاب هم زلزله روی داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان ادامه داد : در استان کرمان به اعتبار و تجهیزات استانی نیاز داریم، زیرا کرمان پهناورترین و جزو حادثه‌خیزترین استان‌هاست.

فلاح یادآور شد: ۱۴ هزار پتو و ۱۴ هزار چادر امدادی، ۱۲ هزار تخته موکت و انواع مواد غذایی در انبارهای هلال‌احمر استان کرمان داریم و زمانی که حادثه‌ای روی می‌دهد تمام استان‌های همجوار کمک می‌کنند و این به صورت روتین است. 

وی اظهار کرد: بعد از زلزله کرمانشاه ۱۵۰ چادر هلال‌احمر در استان کرمان راه‌اندازی شد و ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از کرمان به کرمانشاه اهدا شد و تاکنون ۴۰ تریلر کمک‌های مردمی به کرمانشاه اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : زمین ۱۲ هکتاری در هفت باغ برای مرکز امداد و نجات کرمان در نظر گرفته شده است.

فلاح ابراز داشت: سه داروخانه هلال‌احمر در استان کرمان داریم و کاروان‌های سلامت در قالب پزشک، مددکار و مشاور، توزیع بسته‌های غذایی در مناطق محروم و دوره‌های کشوری آموزشی را در استان کرمان انجام می‌دهیم.(خبرگزاری فارس)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.