کل 26883
1

🎥 ویدئو/ ۱۰۰۰ درخت نخل در خوروبیابانک سوخت

  • کد خبر : 68167
  • 09 خرداد 1402 - 23:29
🎥 ویدئو/ ۱۰۰۰ درخت نخل در خوروبیابانک سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریق نخلستان‌های شهرستان خور و بیابانک واقع در شرق استان با تلاش آتش‌نشانان مهار شد ولی بیش از یک هزار درخت نخل در این حادثه آسیب دید.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حریق نخلستان “مزرعه دهنو” روستای مهرجان خور و بیابانک با تلاش آتش‌نشانان و امدادگران منطقه و دیگر ظرفیت‌های موجود در شهرستان اطفا شد.

وی ادامه داد: با وقوع آتش‌سوزی، صبح امروز آتش‌نشانان و امدادگران شهرهای منطقه به همراه مدیریت بحران شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در اثر این حادثه بیش از یک هزار درخت نخل آسیب دید و علت‌ وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت خور و بیابانک و زیادی مسافت برای حضور به موقع تیم‌های امدادی، مهار حریق‌های احتمالی در منطقه نیازمند تجهیزات ایمنی و آتش نشانی است و بایستی اعتبارات ملی برای تامین ماشین‌آلات مورد نیاز دهستان‌ها و شهرداری‌های این شهرستان به اُستان تخصیص یابد.

شیشه‌فروش اظهار داشت: افزایش دما، وزش بادهای فصلی و خشکی درختان و مزارع ناشی از کم آبی و نیز خطاهای انسانی از دلایل وقوع حریق در پوشش‌ گیاهی، مراتع و اشجار اُستان است که بطور معمول در تابستان و بهار نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ با وقوع هشت حریق در مراتع و پوشش‌ جنگلی مناطق غرب و جنوب اُستان به ۱۰ هکتار از مراتع آسیب وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌ها، اُستان اصفهان به بالگرد مجهز به سبد آبپاش نیازمند است.

شیشه‌فروش افزود: سازمان منابع طبیعی کشور باید برای تجهیز اصفهان به بالگرد و تامین اعتبار به منظور تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی اُستان مساعدت لازم را بعمل آورد.

شهرستان کویری خور و بیابانک در حدود ۴۰۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=68167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.