کل 26879
2

🎥 ویدئو/ تعداد ساختمان‌های ناایمن در تهران دو رقمی شدند

  • کد خبر : 76673
  • 21 دی 1402 - 19:25
🎥 ویدئو/ تعداد ساختمان‌های ناایمن در تهران دو رقمی شدند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران از دورقمی شدن تعداد ساختمان‌های ناایمن در پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قدرت اله محمدی در همایش ارزیابی شهرداران نواحی پایتخت در ایمن سازی شهر تهران که عصر دیروز در سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد، با اشاره به معرفی ۱۲۹ ساختمان ناایمن در ۴ سال اخیر گفت: در این مدت فقط عدد اعلام می‌شد، اما با مدد و پیگیری سازمان آتش نشانی، شهرداری تهران و دادستانی، این عدد دو رقمی شد و امیدواریم تا پایان سال به عدد ۷۰ برسیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه شهرداران نواحی حساسیت و دقت ویژه‌ای بر محله‌های اطراف خود داشته باشند، افزود: بیش از ۴۵۰ نوع حادثه مختلف در شبانه روز در شهر تهران رخ می‌دهد و حوادثی نظیر متروپل زیاد داریم، ولی چون در مقیاس‌های کوچکتر است رسانه‌ای نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در هر ماه و هفته حوادث ناشی از بافت‌های فرسوده در پایتخت رخ می‌دهد. شهرداران مناطق و نواحی بدانند ایمنی جان شهروندان، بسیار مهم‌تر از زیباسازی و کار‌هایی از این نظیر است و شهروندان باید با آرامش کامل در شهر زندگی کنند.

وی افزود: وجود ۱۷ هزار ساختمان پرخطر در ۲۲ منطقه شهرداری تهران مورد توجه است و جالب است بدانید که ۷۵ درصد آتش سوزی‌ها مربوط به حریق‌های خارج از ساختمان، فضای سبز، معابر، سطل‌های مکانیزه و.. است که عملیات آتش نشانان برای این گونه آتش سوزی‌ها هزینه‌های مالی زیادی را بر سازمان آتش نشانی تحمیل می‌کند.

محمدی بر پیگیری و توجه شهرداران نواحی به محله‌ها و خیابان‌های تحت نظارت آن‌ها تاکید کرد و گفت: هر شهردار باید قدمت هر ساختمان در محله را بداند و آگاه باشد در کدام کوچه و خیابان نوسازی و ساخت و ساز صورت می‌گیرد و با مهندسین و کارفرمایان آن در ارتباط باشند و برای گودبرداری‌ها باید دقت و حساسیت ویژه‌ای داشته باشید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=76673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.