کل 26847
2

یک هکتار از اراضی جنگلی در منطقه ‘قوش چشمه’ پارک ملی گلستان در آتش سوخت

  • کد خبر : 17495
  • 13 دی 1394 - 3:34
مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یک هکتار از اراضی جنگلی در منطقه 'قوش چشمه' پارک ملی گلستان در آتش سوخت.

احمد دباغیان  اظهار کرد: بر اثر این آتش سوزی علفزارها و درختچه های حاشیه پارک ملی گلستان در منطقه قوش چشمه در نزدیکی 'تنگراه' خسارت دید. 

وی اظهار کرد: این آتش سوزی ها در دو نقطه 'یارم پله قوش چشمه' و بالای 'آق چشمه توتلی تمک' پارک ملی گلستان رخ داد که توسط نیروهای محیط زیست پارک ملی گلستان و مردم محلی روستاهای 'قوش چشمه' و 'زاو' مهار شد. 

وی با بیان این که عامل انسانی در وقوع این آتش سوزی نقش داشت گفت: آتش سوزی پنجشنبه شب مهار شد و روز جمعه حریق های لکه ای آن نیز با بارش باران به طور کامل اطفاء شد. 

وی از افرادی که برای استفاده از طبیعت و تفریح به پارک ملی گلستان مراجعه می کنند خواست برای حفظ و نگهداری از بیت المال در حد امکان از روشن کردن آتش خودداری کنند. 

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت شده ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است؛ این منطقه قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در کشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=17495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.