کل 26895
1

یکی از مصدومان حادثه گازگرفتگی پالایشگاه شازند درگذشت

  • کد خبر : 18862
  • 11 اردیبهشت 1394 - 18:42
مدیر بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک گفت: یکی از پنج مصدوم حادثه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند که برای مداوا به این مرکز درمانی انتقال داده شده بود، روز جمعه درگذشت.

محسن بندی روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه افزود: این قربانی به نام محمود مولایی از روز دوشنبه گذشته در پی حادثه مصدومیت با گاز در این بیمارستان بستری بود و در کمای عمیق قرار داشت.

وی بیان کرد: در ساعت ۱۰ روز دوشنبه هفتم اردیبهشت جاری در تماس اضطراری، خبر انتقال پنج مصدوم گازگرفتگی در پالایشگاه شازند به بیمارستان مخابره شد که بلافاصله امکانات پذیرش اورژانسی و تیم درمانی ویژه آماده سازی شد. 

مدیر بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک گفت: این مصدومان پس از اقدامات اولیه و عملیات احیای قلبی و ریوی برای مراقبت های ویژه ارجاع شدند که سه نفر به بخش آی سی یو و دو نفر در بخش سی سی یو این بیمارستان بستری شدند.

بندی گفت: تیم تخصصی پزشکی مسمومیت بر بالین این مصدومان حاضر شد و با توجه به این که مسمومیت این افراد با گاز سولفید هیدروژن و گوگرد بود، داروهای تخصصی آن به صورت اورژانسی تامین شد. 

بر اساس اعلام فرماندار شازند و مقامات پالایشگاه امام خمینی (ره)، روز دوشنبه در جریان عملیات تعمیرات اساسی یکی از بخش های این پالایشگاه به دلیل انتشار گاز، پنج کارگر دچار مسمومیت و گازگرفتگی شدند. 

مسمومیت با گاز سولفید هیدروژن باعث ایجاد اختلال در تنفس سلولی و در نتیجه خفگی سلولی می شود که عوارض بعدی آن تاثیر مستقیم در سیستم عصبی، گوارشی، ریوی و کلیوی و در صورت غلظت بالای آن کما و مرگ است.

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18862

نوشته های مشابه

14تیر
محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند
دیوید جان از کره جنوبی در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری:

محصولات ایرانی در حوزه ایمنی بسیار متنوع هستند

14تیر
بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم
محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد:

بومی سازی تکنولوژی روز دنیا در حوزه ایمنی را در دستورکار قرار دهیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.