توضیحات :
Beacon Safety Messages
ایمنی فرآیند
فوریه ۲۰۰۲
کلمه ی به ظاهر بی اهمیت “هیچی” می تواند واقعا جمع کننده ی مخزن باشد !
خلاء نیرویی قدرتمند است !
علل رایج آسیب خلاء به مخازن شامل :
۱.مخزن نیروی کافی جهت مقاومت با خلاء را ندارد ؛ یک مخزن بافشار ۵۰psig ASME(یا بیشتر ازآن ) غالبا میتواند با خلاء کامل مقاومت کند ؛
۲. وقتی که مایع از یک مخزن منتقل می شود یا بخار داغ کندانسه می شود ، خلاء ایجاد می شود که هیچکدام با هوا / نیتروژن یا موادی که قابلیت کندانسه شدن ندارند جایگزین نمی شود.
۳.یک سامانه خلاء شکن موجود نیست یا به درستی عمل نمی کند.
مواردی که به منظور پیشگیری از آسیب خلاء به تجهیزات ملاحظه می شود :
۱.سامانه ای خلاء شکن را نصب کنید . همانطور که تصاویر گرافیکی نشان می دهند ،خودروهای ریلی و جرثقیل ها ممکن است این تجهیزات را نداشته باشند . این ابزارآلات به هوا اجازه می دهند وارد مخزن شود واز تشکیل خلاء جلوگیری کند .
۲.اگر نصب شود ،ابزارآلات خلاء شکن باید بازرسی و به طور مرتب تست شود .آن ها تنها به اندازه ی ابزارآلات خلاء شکن مهم هستند .
۳.متوجه باشید که مخزن های محل کارتان خلاء کامل ندارند .این مخازن دربرابر حوادث مرتبط با خلاء آسیب پذیر هستند،
۴.هر وقت مایعات منتقل یا بخارات کندانسه می شوند به اقدامات احتیاطی توجه کنید به دلیل خاموشی ، تعمیر و نگه داری ، پاکسازی و غیره …
۵.مطمئن باشید که هوای اضافی ، نیتروژن یا دیگر مواد متوقف کننده خلاء ، ایجاد مزاحمت نمی کنند .
هر وقت سامانه های خلاء شکن حذف بشوند ، پوشش ، تغییر داده شوند و غیره …، اقدامات ویژه ای لازم است انجام شود تا از حادثه جلوگیری کند .
این جا چه اتفاقی افتاده است ….
وقتی که بخارآب قسمت داخلی یک خودرو ریلی را پاکسازی می کرد ، هوا جایگزین آن شده بود . هنگامی که کار در پایان روز متوقف شد شیرها بسته شدند .همانطورکه ماشین خنک می شد ، بخار کندانسه شده ، خلایی را ایجاد کرد که باعث شد خودرو ریلی فروپاشد .
در حین رنگ آمیزی ، یک شیر خلاء شکن از پلاستیک پوشیده شد تا از آلودگی مخزن جلوگیری کند .وقتی که مایع به بیرون از پوشش پلاستیکی پمپ می شد ، هوا/نیتروژن را از جایگزینی حجمی ازمایع جلوگیری می کرد .خلاء افزایش یافته منجر به فروپاشی جزئی مخزن شد .