کل 26912
0

کشته و مفقود شدن ۱۷۰ نفر بر اثر سیل گسترده در چین

  • کد خبر : 16308
  • 18 تیر 1395 - 14:55

در پی افزایش تلفات انسانی و اقتصادی ناشی از سیل گسترده در چین که ۲۶ استان را تحت تاثیر خود قرار داده، دولت این کشور دستور حضور نیروهای نظامی بیشتر را برای کمک به مردم مناطق آسیب دیده صادر کرد.

بیشترین مناطقی که دچار آسیب های سیل در کشور چین شده اند در نواحی اطراف رودخانه «یانگ تسه» بزرگترین رود داخل سرزمین این کشور قرار دارند. 

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین و فرمانده کل قوای این کشور با صدور فرمانی به مقامات نظامی این کشور دستور داد تا سربازان بیشتری را برای کمک به حادثه دیدگان به مناطق سیل‌زده اعزام کنند. 

همزمان گزارش اداره مهار سیل و پیشگیری از بلایای طبیعی در چین نشان می دهد شمار کشته های سیل پنج روز گذشته در اطراف رود یانگ تسه به ۱۲۸ نفر رسیده است. 

از سوی دیگر این اداره خاطرنشان کرده است که دستکم ۴۲ نفر هم در ارتباط با جاری شدن سیل ناپدید شده و دهها نفر دیگر دچار صدمات جسمانی شده اند. 

نزدیک به ۴۱ هزار خانه مسکونی در جریان این سیل تخریب و زندگی یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر هم مختل شده است که مجبور شده اند به مناطق دیگر نقل مکان کنند. 

دولت چین گزارش کرده است که نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر از مصیبت دیدگان سیل و بارش سنگین باران در این مناطق به کمک های فوری نیاز دارند. 

تلویزیون مرکزی چین دیروز گزارش کرد که بیش از ۲۰۰ نفر از سربازان بلافاصله پس از دستور رییس جمهوری به این مناطق اعزام شده اند.  

با این حساب صدها نفر از نیروهای نظامی و نیروهای امدادرسانی و نجات از ارتش و ارگان های دیگر در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند. 

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین نیز شخصا به مناطق سیل زده رفته و از نزدیک به کار امدادرسانی نظارت دارد. 

استان های «آن خویی»، «خوبی»، «جیانگ سو» و «جیانگ شی» در شرق و جنوب شرق چین بیشترین تلفات و خسارات ناشی از سیل یک هفته گذشته را متحمل شده اند. 

همچنین مسئولان اداره مهار سیل و پیشگیری از بلایای طبیعی، در شهر «ووهان» که شاهد ریزش بی سابقه ۶۰۰ میلیمتر باران طی چند روز اخیر بوده، هشدار وضعیت قرمز صادر کرده اند. 

در شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال ۱۹۹۸ میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند. 

بارش باران همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) خسارات مالی و جانی زیادی به بخش های جنوبی چین وارد می کند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.