کل 26859
3
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان :

چهار پنجم سوخت نیروگاه توانیر بندرعباس مازوت است

  • کد خبر : 39604
  • 28 دی 1399 - 19:36
چهار پنجم سوخت نیروگاه توانیر بندرعباس مازوت است

به گزارش پایگاه خبری حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار به نقل از ایرنا ، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت:سهم مصرف مازوت در شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان (معروف به توانیر بندرعباس) که در سال های گذشته ۵۰درصد بود در حال حاضر به چهارپنجم افزایش یافته  است و چنانچه همه واحدها در مدار باشند، روزانه۶میلیون مترمکعب مازوت در این نیروگاه سوزانده می شود.

حبیب مسیحی تازیانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز هوای پاک(۲۹دی ماه) افزود:برای حل این مشکل باید علاوه بر اقدام جدی برای تامین گاز، نیروگاه گازی کلاس اف در حال ساخت مجاور نیروگاه نیز هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: برای کاهش مصرف مازوت در نیروگاه و سایر آلاینده های غرب بندرعباس نیازمند کمک دستگاه قضایی هستیم تا صنایع مستقر در این منطقه برنامه مدون و قابل اجرای خود را به عنوان یک سند آماده و ارائه کنند.

مسیحی تازیانی تعداد واحدهایی که میزان آلایندگی آنها بیش از حد استاندارد است را ۱۲واحد در استان اعلام کرد که نیروگاه توانیر آلوده کننده ترین واحد است.

تصفیه فاضلاب بندرعباس غیراستاندارد است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد:بوی ناشی از فاضلاب و پساب تصفیه خانه بندرعباس نیز یکی دیگر از آلاینده های هواست که ناشی از مدیریت غیراستاندارد است که با توجه به بی نتیجه بودن اقدامات گذشته و مذاکره های انجام شده از شرکت مجری طرح شکایت قضایی کرده ایم.

به گفته این مسئول میزان آلودگی COD و BOD تصفیه خانه به ترتیب سه و دو نیم برابر حد مجاز است.

 

 

حامیان سلامت و ایمنی نیروی کار

“BOD و COD  از شاخص های  مهم در سنجش و اندازه گیری آلایندگی آب و فاضلاب است.

استاندارد پساب برای  BOD و COD به ترتیب ۳۰ و ۶۰ است که اگر از این میزان بالاتر باشد غیرقابل قبول بوده و پساب آلوده شناخته می شود.”

آلودگی میکروبی فاضلاب ۶برابر حد مجاز است

مسیحی تازیانی میزان آلودگی میکروبی پساب تصفیه خانه بندرعباس را نیز ۶برابر حد مجاز اعلام و بر ضرورت اقدام فوری این آلایندگی تاکید کرد.

فقط دو روز هوای ناسالم داشتیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار پنج ایستگاه پایش هوا در استان اظهار داشت: بر اساس سنجش انجام شده توسط این ایستگاه ها از ابتدای سالجاری تاکنون هرمزگان ۲۹۰ روز هوای سالم، ۱۵روز هوای پاک و ۲روز هوای ناسالم داشته که در این بررسی ها آلایندگی ناشی از ریزگردها به دلیل دوام کمتر از ۲۴ساعت، محاسبه نشده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=39604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.