کل 26853
3

پنج واحد آلاینده صنعتی در دلیجان اخطار زیست محیطی گرفتند

  • کد خبر : 19908
  • 03 تیر 1394 - 7:58
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلیجان در استان مرکزی گفت: پنج واحد آلاینده صنعتی در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن ضوابط و استانداردهای زیست محیطی و آلایندگی در هفته جاری اخطار دریافت کردند.

کامبیز خلیلی افزود: چهار واحد از این صنایع آلاینده که در زمینه تولید عایق رطوبتی و در ناحیه صنعتی شهدای راونج و شهرک صنعتی دلیجان فعال هستند؛ با انتشار گازهای آلاینده در هوا بشدت بر کیفیت محیطی اثرگذاری نامطلوب داشتند و فعالیت مجدد آن ها منوط به رفع آلایندگی، نصب سامانه فیلتراسیون و مهار گاز متصاعد شده از دودکش است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از واحدهای صنعتی که اخطار دریافت کرده است در حوزه تولید قیر فعالیت داشت و بشدت آلاینده بود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلیجان اظهارکرد: اگر چه دلیجان به عنوان قطب تولید عایق رطوبتی کشور شهرت دارد، اما این نقش موجب نمی شود صنایع فعال در این چرخه موازین زیست محیطی را در مناسبات کاری خود به درستی تعریف نکنند و با آلایندگی باعث آسیب و تخریب محیطی شوند. 

خلیلی با بیان اینکه نداشتن فیلتراسیون استاندارد در واحدهای صنعتی مهمترین عامل آلودگی هوای این شهرستان است گفت: یکصد واحد تولید ایزوگام، ۳۰ واحد کوره آجرپزی، ۱۴ کارخانه تولید پودر صنعتی و معادن شن و ماسه از کانون های آلودگی این شهرستان هستند. 

وی بیان کرد: این واحدهای صنعتی سامانه فیلتراسیون دارند اما خارج از استانداردهای لازم است که با انتشار گازهای آلاینده در هوای دلیجان بشدت بر کیفیت محیط اثر می گذارند. 

سرپرست حفاظت از محیط زیست شهرستان دلیجان گفت: براساس تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه هر اقدام تولیدی و صنعتی باید با مجوز، نظارت و پیوست مطالعات زیست محیطی فعالیت کند و طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی نیز هر واحد تولیدی که اثرگذاری منفی در کیفیت منابع زیستی داشته باشد باید تعطیل شود. 

وی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال تاکنون به ۳۷ واحد صنعتی و تولیدی آلاینده این شهرستان اخطار زیست محیطی داده شده است. 

شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی با ۴۰هزار نفر جمعیت به عنوان چهارمین شهر آلوده استان مرکزی مطرح است. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.